31 aug. 2011

My Fascination #1


Dit is mijn eerste "echte" blogpost op justmyfascinations en ik begin met een stukje over; mensen. Mensen ja, maar niet zomaar mensen. Ik heb een fascinatie voor mensen die heel goed weten wat ze willen en altijd 100% achter hun keuze staan. Klik op meer lezen voor meer.

Er zijn zát mensen die niet weten wat ze willen. Ik ben daar eentje van. Vroeger wilde ik dolfijnentrainer worden, toen juf, een tijdje dacht ik na over
 architect,later advocaat en een tijd geleden wilde ik arts worden. Dat laatste zit nog steeds in mijn hoofd, maar ik twijfel. Een aantal vrienden van mij weten precies wat ze willen, al een hele tijd en ze doen er alles aan om hun doel te bereiken. Dat vind ik zó ontzettend knap, want als je bedenkt dat je met zestien jaar of misschien wel jonger, precies weet hoe je je toekomst wil invullen, is dat best wel apart.
Ik ga nu naar de vijfde klas van het voortgezet onderwijs en de gedachte dat ik binnen anderhalf jaar een studie moet kiezen, benauwd me eerlijkgezegd een beetje. Ik weet dat ik na mijn eindexamen, wat ik eerst nog moet halen natuurlijk, ook een jaar of wat gewoon iets anders kan gaan doen, maar ik denk niet dat ik dat kan. Dan blijft de keuze die ik toch ooit zal moeten maken me achtervolgen en dat is een heel naar gevoel.
Ik zal even een voorbeeld geven van iemand waar ik ontzettend veel respect voor heb. Een vriend van mij, zei toen hij vier jaar was al, "ik wil later op het toneel staan". Hij wilde geen voetballer worden, geen piloot, geen brandweer. Hij wilde spelen, mensen amuseren. Nu, dertien jaar later is hij zeventien geworden en gaat naar het eerste jaar van de toneelacedemie. Hij doet er álles aan om zijn droom waar te maken. Hij durft risico's te nemen, veranderingen te ondergaan en hij is niet bang voor kritiek óf voor wat hij moet doen, mocht hij  het niet halen. Dit vind ik knap, want al helemaal in díe wereld, die zo hard is, probeert hij het te maken. En het gaat hem lukken, zeker weten.
Wat mij betreft; ik ga dit jaar gewoon naar school, veel studies bezoeken en me zo breed mogelijk oriënteren. Meer kan ik niet doen. Ik hoop dat er op een dag een kwartje valt en dat ik denk; "ja, dát wil ik doen".

Liefs,
Elana

Artikelquote:      “The vast possibilities of our great future will become realities only if we make ourselves responsible for that future.”- Gifford Pinchot

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...