28 sep. 2011

I love that smell! #1




 Dit artikel gaat over mijn Parfum-stash, tenminste, een deel ervan. Het andere deel zal in een ander artikel komen, wat waarschijnlijk ergens over twee weken wordt. Lees en kijk mee, naar mijn favoriete Luchtjes!



Dit is 'Nina' By Nina Ricci. Dit is een luchtje wat ik twee jaar geleden voor kerst kreeg en sindsdien opzich wel vaak gedragen heb, vooral in de wintermaanden. Dat is niet omdat het een zwaar luchtje is, het is eigenlijk heel fris, maar omdat het me aan die tijd doet denken. Het is een frisse, redelijk zoete geur. Het heeft een bloemige geurnoot en dit stukje heb ik erover gevonden, het klopt helemaal. 
 Verassend. Vrouwelijk. Sprookjesachtig. Nina van Nina Ricci begint met citrus-noten door Calabrese citroen en Cipirinha lime. Een hart van rode karamel appels en vanille creëert een charmante en verleidelijke vrouwelijkheid. Appelboom hout en katoenen musk ronden af met een sensuele aanraking.



Dit is de welbekende  D&G Light blue. Dit is zeker één van mijn favorieten, dit vind ik echt een heerlijk luchtje. Hij ruikt heel fris, een beetje citrusachtig. Read this:
Light Blue is a light floral fragrance in a velvety powder blue box. A blend of flowers and fruity notes: apple, bluebells, jasmine, bamboo and white rose. With subtle hints of cedarwood, amber and musk.


Dit is één van mijn oudste luchtjes. Het is 'allure sensuelle' van Chanel. Het is best wel een zwaar parfum en ik draag hem ook zeker niet naar school, maar voor een avondje uit vind ik hem soms wel lekker.
Allure Sensuelle heeft haar unieke en speelse wispelturigheid behouden met verbluffende citrus, fruitige en bloemige noten, alsook met indrukwekkende houten akkoorden. Het gelijkt op het originele parfum, doch het aroma is mysterieuzer en donkerder geworden. Het is niet zwaarder geworden, doch in tegenstelling tot de oogverblindende helderheid en opgewekt zoning karakter van de klassieke Allure, is Allure Sensuelle warmer; haar poederige (iris) en oosterse noten worden benadrukt. Haar zoete noten (gekonfijt fruit) zijn niet dominant aanwezig, doch zitten verscholen tussen sensuele kruiden en wierookhars. De topnoten bevatten bergamot, mandarijn en roze peper. Het hart is samengesteld uit jasmijn, roos, iris, gekonfijt fruit en vetivergras gevolgd door de basisnoten van Franse vanille, amber, patchouli en wierookhars.



Dit is 'Morgan de toi' en typisch een luchtje wat ik een tijdje heel erg lekker vond, maar nu draag ik hem nooit meer. Soms probeer ik het weer, maar ik vind hem eigenlijk niet heel erg lekker. In het flesje ruikt hij wel lekker, maar op mijn huid niet zo. Ik kon hier helaas niks over vinden.

Dit is mijn all time favourite, 'Madame' van Jean Paul Gaultier. Hierboven zie je drie flesjes. één backup van 50ml, eentje van 30ml en een mini van 4ml.  Een heerlijk parfum!
Het parfum is een superfrisse explosie van zure sinaasappels met grenadine. Een bloemencompositie van rozen en pioenrozen, vermengd met muskus en cederhout.


Dit zijn de laatste drie luchtjes uit dit artikel. Ik heb deze bij elkaar gelegd omdat ze allemaal van hetzelfde merk, uit dezelfde serie zijn. Dit zijn drie luchtjes van DKNY in 'Be Delicious' 'Red delicious' en 'Be delicious fresh blossom'. Ze ruiken allemaal echt ontzettend lekker en ik gebruik ze allemaal regelmatig.
Be Delicious:
Top Notes: Ripe apples, Watery fruits. Middle Notes:
New York apples, Pear blossom, Golden mango nectar, Muguet, White peony, Violet petals. Base Notes: Creamy woods, White amber.
Red Delicious:
DKNY red delicious heeft top noten van lychee (dat is een Aziatische vrucht), framboos en appel. De midden noten zijn van vanille, viooltjes en patchouli en de basis noot is framboos.
Be Delicious fresh blossom:
Met top noten als grapefruit, cassis en abrikoos, midden noten als jasmijn en rozen en als basis noot blondhout, is dit roze appeltje bijna gelijk aan de groene. DKNY be delicious fresh blossom is alleen minder aanwezig en zoeter. Perfect voor een frisse-picknik in het park-lentedag.

Nou, dit was het voor vandaag, ik hoop dat jullie het leuk vonden. Zoals ik aan het begin al zei; de rest  komt later, anders werd het een beetje te langdradig.

Liefs,
Elana







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...