15 sep. 2011

A lush life, we believe.

Vraag me naar mijn favoriete merk voor zeepjes, huidverzorging etc. en je zal zonder twijfel dit antwoord krijgen: Lush!
Hier dus een artikeltje over dit geweldige merk en iets over de producten die ik nu van Lush in mijn bezit heb. Enjoy!

Lush is een merk met producten die allemaal handgemaakt zijn. Ook zijn alle producten 100% natuurlijk en wordt er niets op Dieren getest. Ze hebben onder andere;  Zeepjes, gezichtsverzorging, douche- en badproducten, massagebars, haarverzorging en een aantal lipproducten.Ik ben in contact gekomen met dit merk door een aantal vriendinnen die mij ooit meenamen naar de Lush in de kalverstraat. Toen ik binnenkwam was ik verkocht, een half uur later verliet ik met twee zeepjes de winkel en sindsdien loop ik er altijd wel even naar binnen als ik in de stad ben, die geuren zijn zó lekker allemaal!

 De Lush heeft ook een eigen krant, de "lush times", die een aantal keer per jaar uitkomt. Daar staan alle producten en prijzen in, met uitleg en mini-reviews van klanten. Superleuk om te lezen!
Ook hebben ze elk seizoen een aantal limited edition producten, die worden dus na dat seizoen niet meer gemaakt.



Zoals ik al eerder zei zou ik wat vertellen over de Lush producten die ik nu in mijn bezit heb. Hier komen ze:
Oeps. vergeten op de gezamenlijke foto te zetten...
Er mist iets op de foto's, ik heb ook nog de "toothy tabs", tandpasta in vaste vorm, maar die liggen bij mijn vader..
Goed, we beginnen bij de dingetjes die ik niet op een aparte foto heb staan. De ronde "tabletjes" in het plasticzakje zijn Toner Tabs. Dat zijn tabletten die je in een bak heet water doet, waar je vervolgens met een handdoek om je hoofd boven gaat zitten "stomen". Ze hebben verschillende versies en deze is met tea tree olie erin, wat helpt tegen oneffenheden. Deze ruiken superlekker en ze werken prima. Je kan ze kopen voor €1 per stuk en €5 per 7 stuks.
Ook staat er een doorzichtig bakje met een sample van de 'Lemony flutter', de beste nagelriemcréme die ik ken! Hij maak je nagelriemen superzacht en je hebt er maar een heel klein beetje van nodig. Deze samples zijn niet te koop, maar je kan een grote pot van 50,0 gram kopen voor € 9,95.

Nu hetgeen waar Lush eigenlijk om bekend staat, de zeepjes! De zeepjes kun je gebruiken voor je hele lichaam, onder de douche, maar je kan ze ook prima als handzeep gebruiken. Ze schuimen goed, maar laten je lichaam na het wassen wel een beetje "stroef" aanvoelen. Dit komt doordat er geen extra chemische dingen zijn toegevoegd aan de zeepjes, maar ze drogen je huid hierdoor niet uit.  
Ik heb er op dit moment drie, plus nog een klein stukje van een oude in mijn bezit. Linksboven zie je 'Bohemian' een zeepje wat ontzettend lekker naar citroen ruikt. Dit was samen met 'Sandstone', een zeepje waar zand in zit, maar die helaas op is, mijn eerste zeepje. 100 gram van deze heerlijke zeep kost €4,95
Die daaronder is de welbekende 'Honey, i washed de kids' Deze zeep ruikt heerlijk naar honing en is niet voor niets de best verkochte zeep van de Lush. 100 gram kost €5,45.
De derde is weer een citrus-zeepje. Hij heet 'Sexy peel' en er zitten stukje citroen- en sinaasappelschil aan de zijkant. Ook deze vind ik weer heerlijk ruiken, maar ik pak hem niet zovaak, geen idee waarom. 100 gram van deze zeep kost €5,45.
Als laatste het enige wat nog over is van mijn stuk " The Godmother" zeep. Dit zeepje ruikt heerlijk zoet, een beetje naar wijnballen. Als deze op is, koop ik hem zeker opnieuw, wat een heerlijk zeepje! Dit is dan ook mijn favoriet van de zeepjes die ik tot nu toe geprobeert heb. Ik heb nog niks een tweede keer gekocht, want ik vind het erg leuk om steeds weer een andere te proberen. 100 gram van 'the Godmother' kost €4,45.


Hierboven zie je 'Whoosh', een showerjellie. Dit is echt zo'n grappig product! Het heeft een jelly-achtige structuur en de bedoeling is dat je er een klein stukje vanaf trekt om je daarmee te wassen. Hij schuimt heel erg en ruikt heerlijk naar citroen ( volgens mij kun je wel raden welke geur bij mij favoriet is, haha). Het enige vervelende aan dit product is: je kan hem niet vervoeren. Zoals je misschien wel kunt zien is de verpakking helemaal verpest. Hij lekt en alles wordt plakkerig als je hem in je tas doet of scheef houd. Voortaan laat ik hem lekker in de badkamer staan! 100 gram 'Whoosh' kost €5,75 en voor de echte liefhebbers: 240 gram kost €10,95.


Nu mijn echte favorieten van de Lush. Hierboven zie je twee massagebars. De linker is blauw geworden door het lekken van mijn shower-jellie, zoals ik hierboven al vertelde.. Een massagebar is eigenlijk gewoon massage-olie in vaste vorm. Als je hem over je huid wrijft komt er een olielaagje op je huid wat je lekker in kan masseren. Ik vind dit zo'n heerlijk product! Het houdt je huid soepel en ze ruiken allebei heerlijk. De linker heet "Each peach and two's a pear" en ruikt (surprise surprise) naar citrusvruchten. Deze helpt trouwens ook gweldig tegen muggen! (een tip die ik van een vriendin kreeg). De rechter is er eentje met glitters, hij heet 'Shimmy Shimmy' en ruikt redelijk zoet naar vanille.
'Each peach' kost € 10,25
'Shimmy Shimmy' kost € 7,50


Dit hierboven is een Shampoo-bar in 'Hybrid'. Deze is helaas niet meer te koop, ik hem hem eigenlijk al best lang. Hij ruikt superlekker naar drop en hij maakt je haar superzacht. De bedoeling is, dat je hem in je handen laat schuimen en dat vervolgens over je haar verdeeld. Er zijn nog wel andere versies van dit product te krijgen en die kosten € 8,75.


Als laatste een shower- en douchegel. Deze is eigenlijk niet veel anders dan andere showergels, hij maakt je huid zacht, hij ruikt heerlijk naar grapefruit. Zoals je op de foto kan zien heet hij 'Happy Hippy' en 100 gram kost € 5,95.

Naast de producten die ik nu heb, heb ik er ook al een hele hoop versleten. Ik heb bijvoorbeeld twee scrubs in een soort massage-bar structuur gehad, die heel lekker waren. Ook heb ik nog andere zeepjes gehad, een shampoo, een handcréme en een moisturizer gehad. Zoals je kan lezen ben ik aardig verslaafd, haha.

Dit was het weer voor vandaag, hope you liked it!

Liefs,
Elana

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...