25 sep. 2011

My fascination #4



Een zonsondergang op het prachtige Franse strand met vrienden, mijn zusje en ik toen we nog klein waren in een stapelbed, een ijsje met vriendinnen, een buitenrit in Frankrijk.. Allemaal foto's die ik hier op dit moment om me heen kan vinden. Foto's van mooie herinneringen geven mij een goed gevoel, zo krijg ik dat sfeertje een beetje terug. Lees verder, voor mijn verhaal over fotografie.


Ik kan een lange tijd naar een mooie foto blijven kijken en terugdenken hoe het was op het moment dat die foto gemaakt werd. Ik heb ongeveer 21gb aan foto's op mijn computer staan en van bijna elke foto weet ik precies wanneer en waarom hij gemaakt werd. Ikzelf vind fotograferen heel erg leuk, als ik ergens ben maak ik meestal ook wel foto's, maar ik heb een aantal vriendinnen die het echt als hobby hebben.

Ik zal even een paar voorbeelden geven van foto's die zo'n sfeerherinnering voor mij hebben:
Deze foto is genomen op mijn Sweet Sixteen na de workshop die we hadden gehad. Het thema was "pink", zoals je waarschijnlijk wel had kunnen raden. Deze foto geeft mij nog altijd een heel blij gevoel. Ik heb zo'n ontzettend leuk weekend gehad, eindelijk weer eens goed gepraat met al mijn vriendinnetjes, gelachen, gehuild en heel veel foto's gemaakt. Voor iedereen die dit leest die erbij was; Guys, nog super bedankt <3

Deze foto is genomen door een hele goede vriendin op ponykamp dit jaar. Ik vind de compositie heel mooi, de zon op de achtergrond, het straalt echt rust uit. Dit is voor mij één van de foto's die mij een ultiem geluksgevoel geeft. Ook daar heb ik een ontzettend leuke week gehad met 8 topmeiden. Ook hier geldt, meisjes, ik houd van jullie <3

Dit is typisch zo'n foto waar ik nog altijd om moet lachen. Deze foto is gemaakt toen we in 2004 op vakantie gingen  naar  Rabbit Hill, een vakantiepark op de Veluwe. Mijn zusje en ik sleepten daar altijd de hoognodige troep mee naar toe, zoals knuffels ( nee, dit is nog lang niet alles ), veel te veel kleding, boeken, schriften, tekenspullen en nog veel meer. Hier zat ik eventjes in mijn dagboek te schrijven voor we naar bed gingen. Ik weet nog wel dat ik het daar altijd zó ontzettend leuk vond! Zwemmen, lekker eten ( familiebuffet, haha) kleuren aan tafel en buiten voetballen. Dit waren weekjes waar iedereen lekker zijn eigen ding deed en we het gezellig hadden met elkaar.

Deze foto is gemaakt op de Granada-reis in 4VWO. Omdat ik en deze lieve vriendinnetjes Spaans als eindexamenvak hebben, mochten wij met alle andere Spaans-leerlingen naar Granada in een gastgezin. Dat was een hele leuke week, we hebben veel gedaan, veel gezien en veel geshopt. Deze foto is gemaakt op de laatste avond, toen we naar een Flamenco-show gingen.


Tsja. Er zijn duizenden foto's van mij en mijn beste vriendin die mij een goed gevoel geven, maar deze is een van de leuksten. Vorig jaar zomer zijn wij naar Texel geweest, wat een geweldige plek is om bos- en strandritten te maken. Dit was een echte crossrit door het bos en we hadden het er ontzettend naar onze zin. Dit was ook en leuk weekje, waarin we naast paardrijden ook nog een heleboel andere dingen gedaan hebben. Han, mocht je dit toevallig lezen, Ailufjoe <3

Natuurlijk zijn er nog veel meer foto's die mij een goed gevoel geven en die ik graag met jullie zou willen delen, maar dan wordt het een veel te lang artikel. Misschien maak ik er hier nog wel eentje van, uiteraard met andere foto's. Ik zat ook even te zoeken naar een mooie foto die ikzelf gemaakt heb, maar ik kon er zo gauw geen vinden. Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Liefs,
Elana

Artikelquote: “Photography is a way of feeling, of touching, of loving. What you have caught on film is captured forever... it remembers little things, long after you have forgotten everything.”-Aaron Siskind 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...