18 sep. 2011

Te veel.



Foto's via We Heart It


Ik wil teveel. Veel te veel. Ik had het er laatst met een aantal vriendinnen over en eigenlijk hebben wel meer mensen dat. Vandaag vertel ik wat en waarom ik al die dingen wil. So, let's get personal.


Er is een aantal dingen die ik wil doen en ook gewoon  doe. Maar het punt is, ik wil altijd alles tegelijk. En het vervelende is, ik heb daar helemaal geen tijd voor.
Ik wil:

Goede cijfers halen:
Dit is voor mij wel een hele belangrijke. Ik wil goed mijn best doen op school, mijn huiswerk maken en goede cijfers halen. Máár, ik denk dat ik hierbij niet alleen voor mezelf spreek, soms ontbreekt het me gewoon aan concentratie en zin om te werken. Ik doe veel liever andere dingen dan het bewijzen van de stelling van pythagoras, het in mijn hoofd stampen van latijnse grammatica of alle formules voor natuurkunde leren toepassen. Op dit moment doe ik nog goed mijn best, maar ik ben ook pas anderhalve week bezig. Ik neem me ieder jaar weer voor om hard te werken en ik houd het nooit langer dan twee maanden vol. Zó jammer..

Sporten:
Sporten is voor mij een uitlaatklep. Dit is iets wat ik gelukkig wel doe, ik rijd paard en ga minimaal twee keer per week naar de sportschool. Het enige probleem is, dat ik mezelf naar de sportschool moet slepen. Als ik er eenmaal ben, vooral met twee vriendinnen, gaat het wel, maar ik moet hier tijd voor vrijmaken. En dat is nou juist hetgene wat ik zo slecht kan..


Muziek maken:
Tsja. Ik héb een gitaar, kan redelijk spelen, heb af en toe tijd, maar ik vergeet het heel vaak gewoon. Ik had me voorgenomen iedere week sowieso drie uur met dat ding bezig te zijn, maar ik heb het nooit gedaan. Heel af en toe heb ik een periode dat ik regelmatig speel maar dat gaat altijd weer over. De rest van de tijd staat mijn gitaar mooi te wezen in mijn kamer...





Tijd hebben voor vrienden en vriendinnen:
De meeste van mijn vrienden spreek ik op school natuurlijk wel, maar ik geniet zó van de momenten dat we gewoon heel hard om niks kunnen lachen, samen uiteten of gewoon lekker weg gaan, goede gesprekken of gewoon met z'n allen een spelletje doen. Ik ben ontzettend blij met de vrienden die ik heb, met name natuurlijk met mijn beste vriendin, mijn vriendinnengroepje van school, de meisjes van paardrijden en de geweldige theatergroepen waar ik bij zit. Ik zou zó graag vaker met iedereen af willen spreken, maar ook dat schiet er vaak bij in. Ik probeer het wel altijd, maar dat gaat meestal ( helaas helaas ) ten koste van mijn huiswerk.

Koken:
Ik vind achter het fornuis staan ontzettend leuk. Nieuwe receptjes proberen, een drie-ganger diner maken met mijn zusje of gewoon op een saaie zondagmiddag cupcakes, taarten of kleine hapjes maken. Ik houd van lekker eten en vooral als ik het zelf gemaakt heb. Maar ook dit, komt er als het geen vakantie is, nooit van eigenlijk.





Theater maken:
Dit is iets waar ik gelukkig wel tijd voor heb. Tenminste, hier maak ik tijd voor, dat ben ik aan mijn groepsgenoten verplicht. Dit is iets wat ik eigenlijk wel altijd zou willen doen. Stukken bedenken, mensen amuseren, lol hebben met mijn theatergroep en gewoon heel veel zelf doen, zelf mogen bepalen.

Creatief zijn:
Knutselen, sieraden maken, schilderen, tekenen etc. Ik heb het allemaal wel gedaan, vroeger. In periodes, dan weer een tijdje dat ik veel sieraden maakte, dan ging ik weer vaker schilderen, maar het was nooit langer dan een maand of 2/3. Ik ben er niet zo heel goed in, maar dat heeft me eigenlijk nooit iets uitgemaakt. Tekenen is sowieso niet echt voor mij weggelegd, maar ik vind het wel heel leuk. Het enige jammere is, dat ik de laatste keer dat ik een kunstzinnig iets maakte, me niet eens meer kan herinneren.

Nou dit was het weer voor vandaag. Hebben jullie nog dingen die jullie graag willen doen, waar jullie eigenlijk niet aantoe komen? Laat ze dan hieronder achter.

Liefs,
Elana

Artikelquote: “For every minute spent in organizing, an hour is earned.”


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...