26 okt. 2011

Waar is die man?! #1



Hi Guys!
Na twee weekjes niet tot nauwelijks geschreven te hebben is hier het eerste deel van het reisverslag van de Rome-reis. Ik doe het in meerdere delen omdat het anders een veel te langdradig verhaal gaat worden, we hebben namelijk zo ontzettend veel gedaan! Waarschijnlijk zullen er per artikel twee of drie dagen beschreven worden, ligt aan de hoeveelheid. Alle foto's die er in dit artikel staan zijn door mijzelf of door vriendinnen gemaakt. Wil je weten hoe ik aan de titel van deze blogpost kom? Of Rome nou echt zo indrukwekkend is zoals altijd gezegd wordt? Of wil je gewoon weten wat ik allemaal heb meegemaakt? Lees dan vooral verder, enjoy!



Op 7 oktober vertrok de hele vijfde klas van Het Amsterdams Lyceum per vliegtuig naar Rome. Niet in één vliegtuig, maar in drie verschillende, verspreid over de dag. De eerste groep werd om half acht op schiphol verwacht, de tweede groep om half twaalf en de laatste groep om half één. Er was één rechtstreekse vlucht ( de tweede ) en twee met een overstap in Zürich. Ik en mijn vriendinnetjes behoorden tot de eerste groep, om half acht 's morgens stonden wij  dan ook fris en fruitig op schiphol. Na de bagagecheck, het boarden met drie kwartier vertraging en de problemen met de zitplaatsen vertrokken we dan eindelijk naar Rome. Toen we eindelijk na het gedoe met de overstap om een uur of half 4 op het vliegveld van Rome stonden, was het wachten op de bagage en de bus, waarmee we nog een uur naar het centrum moesten rijden.
Stiekem was ik best zenuwachtig voor wat we aan zouden treffen in het hotel, de recensies op de vakantie-beoordelingssites waren namelijk niet heel gunstig. Ik ging eigenlijk al van het ergste uit, maar dat was nergens voor nodig. Ik en mijn lieve vriendinnetjes Sophia en Emma hadden een driepersoonskamer die, buiten de randjes van de douche om ( die foto's zal ik jullie besparen ), schoon was.
 
Natuurlijk was mijn koffer (links) na tien minuten in die kamer alweer een troep..

 Het eten in het restaurant waar we de rest van de week zouden eten viel ook ontzettend mee en na een lange, vermoeiende dag konden we dan eindelijk de rust van onze kamer en onze bedden gaan opzoeken.

De volgende dag werden we om half acht uit onze bedden geramd door een leraar, die "wekker" van de verdieping, en tevens de leider van ons groepje was. Het was de bedoeling dat je IN je pyjama, UIT je warme bed naar de deur liep, open deed, zorgde dat de leraar in kwestie oogcontact kon maken met álle kamerleden en vervolgens heel hard je best deed om op tijd klaar te zijn. Nou was dat laatste niet het grootste probleem, meestal zaten wij met z'n drieeën als eerste in de ontbijtkelder. Na pogingen te hebben gedaan tot warm douchen, wat lang niet bij iedereen van onze verdieping lukte, kleding te hebben uitgezocht en je make-up te hebben gedaan, moesten we twaalf ( no kidding ) trappen af naar  het ontbijt. Er wás wel een lift, maar die kraakte aan alle kanten en er mochten maar maximaal 4 personen in, om neerstorting te voorkomen, dus liever niet.


De eerste dag stond in het teken van, jawel, kerken. Naast mijn twee vriendinnetjes zat ik bij vijf jongens en twee andere meisjes in het groepje bij mijn oude tekenleraar. De rest van onze vriendengroep zat verspreid over de andere leraren van ons hotel. Om negen uur gingen we, vol goede moed, op pad. Al na een minuur of vijf bleek dat het wandeltempo van onze begeleider nét ietsjes hoger lag dan dat van de rest van de groep, maar op dat moment dachten we nog "nouja, het is zaterdagochtend, hij heeft er zin in, dat komt wel goed". De kerkentocht was op zich wel oké, al moet ik zeggen dat ik het na vijf kerken voor die dag wel gezien had. Om een uur of half één kregen we lunchpauze en gingen Sophia, Emma en ik als eerste desperate opzoek naar de afspreekplek, die best een eindje lopen was. Onderweg kwamen we een paar vriendinnen tegen die hetzelfe bleken te doen, alleen moesten zij totaal de andere kant op. Stiekem hadden we toch best wat honger gekregen, waardoor we opzoek gingen naar een tentje om te eten. We eindigden ( hoe stijlvol ) in de Macdonalds, we hadden geen zin meer om verder te zoeken en een hamburger op zijn tijd kan ook geen kwaad.
St. Prassede. Mooie kerk toch?




Het bekende wolfje met Romulus en Remus
's Middags zouden we naar het marsveld gaan ( Campo Marzio ) wat ik wel leuk vond. Dit onderwerp had mijn groepje vorig jaar, toen we de reisgids voor de Romereis dit jaar gingen maken. We hebben daar twee van de drie  grote kerken bezocht ( S. ignazio en S.M. sopra Minerva ) en we zijn naar de Capitolijnse Musea geweest. Dat zijn twee gebouwen, verbonden door een ondergrondse gang, met tentoonstellingen van oude kunst. Hier een aantal plaatjes:

 
Stiekem wilden Sophia en ik op de foto met de "beroemde" voet uit de Capitolijnse musea. Deze twee jongens uit ons groepje vonden dat maar onzin en zijn er  toen lekker voor gaan staan. Eigenlijk vond ik het wel grappig, vandaar mijn iets te blije gezicht, haha. De foto's hierboven zijn eigenlijk een beetje illegaal. Je mocht geen foto's maken van dingen die een rode onder- of achtergrond hadden. Maarja, wat waren nou juist de interessante dingen? Precies. En dus ging ik heel stiekem toch foto's maken..
Na alle excursies hadden we van vijf tot zeven nog even vrije tijd. Toen zijn we naar het station gegaan, dat echt twee minuutjes lopen was vanaf het hotel en hebben daar even boodschappen gedaan voor het ontbijt ( want dat was namelijk niet echt te eten ) en voor tussendoor overdag. Na het eten hadden we ook vrij en ben ik met een grote groep mensen op een pleintje in de buurt gaan zitten tot het bijna elf uur was en we naar het hotel moesten rennen. Daar aangekomen bleek onze kamer een paar mankementen te hebben,  waar we hard om moesten lachen, maar wat eigenlijk niet zo grappig was, aldus een chagrijnige lerares.

Muntje gooien in de Trevi-fontein,
Rome, i"ll be back

 
Dit waren de eerste twee dagen van de Rome-reis en de rest zal dus in delen online komen.
Hope you liked it!
Liefs,
Elana

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...