19 nov. 2011

Tag #6 You and Make-up!




Vandaag weer een tag over één van mijn favoriete onderwerpen. In deze tag kunnen jullie lezen over mijn favoriete producten, wat ik nou eigenlijk vind van make-up en eigenlijk dus gewoon een beetje meer over mij. Veel plezier met lezen!



Welke foundation gebruik je?
Op dit moment de Healthy mix foundation van Bourjois in kleur 52, Vanilla. Dit is nu precies mijn kleur en ik heb het idee dat deze ook iets doet voor mijn gezicht.

En welke concealer?
Ik wissel veel, maar het meest gebruik ik de Healthy mix concealer van Bourjois, en het welbekende Catrice allround concealer palette.

Weet je je ondertoon?
Ja, mijn huid heeft een roze ondertoon.
Wat vind je van nepwimpers?
Voor een feestje of theatervoorstelling vind ik het af en toe wel leuk om nepwimpers te dragen. Goed aangebrachtte, opvallende nepwimpers vind ik heel leuk om te zien bij andere mensen. Voor school vind ik het niks, ik heb mooie wimpers van mezelf.

Wist je dat je je mascara na 3 maanden weg moet gooien?
Ja, dat weet ik maar ik houd me er niet zo aan. Als mijn ogen gaan irriteren of ik merk dat mijn mascara uitgedroogd is doe ik hem weg. Meestal is dat na een maand of vijf.

Welke mascara's heb je?
Ik heb er wel een aantal, ik gebruik ze op dit moment niet allemaal. Ik heb een ongeopende 'Colossal' van Maybelinne en een ongeopende 'Sexy Curves' van Rimmel. Op dit moment gebruik ik mijn Shisheido 'Perfect Mascara' en mijn Clinique 'High definition lashes'.

Sephora of MAC?
Goede vraag, maar ik denk dat ik toch voor MAC ga, ik kan echt uren kijken naar alle mooie Skin finishes, blushes, talloze kleurtjes oogschaduw en lipsticks.

Heb je een MAC-pro kaart?
Nee.

Welke make- up tools gebruik je in je make- up routine?
Voornamelijk mijn kwastenset van Zoeva en een aantal kwasten van Boozyshop.

Gebruik je een primer voor je oogleden?
Altijd! Sinds ik ooit begonnen ben met oogschaduwbasis kan ik niet meer zonder. Op dit moment gebruik ik de 'Shadow Insurance' van too faced en die is echt geweldig.

Wat is je favoriete oogschaduw?
Moeilijke vraag. Voor mij is het kiezen tussen het too faced 'Natural eye' palette en het 'storm' palette van Sleek. Allebei echt práchtige oogschaduwpalettes waar ik echt niet tussen kan kiezen.

Gebruik je een oogpotlood of een liquid liner?
Als ik oogpotlood gebruik is het om te tightlinen, maar een liquid liner vind ik net wat prettiger werken. Ik kan daar mooiere lijntjes mee zetten.

Hoe vaak prik je met je oogpotlood in je oog?
Bijna nooit eigenlijk. Wel soms met het kwastje van m'n eyeliner, echt heel irritant.

Wat vind je van losse oogschaduws?
Leuk om te gebruiken als ik tijd heb, maar als ik naar school moet is het voor mij niet zo praktisch. Ik ben zo'n type die dan per ongeluk het potje omstoot/ veel teveel op haar kwast doet/ ineens beseft dat ze toch niet zoveel tijd had als ze dacht en dan gaat het dus fout.

Gebruik je minerale make- up?
Niet elke dag, maar soms een minerale-lipstick van ELF of een minerale-blush van L.A. colors of Catrice.

Wat is je favoriete lipstick?
Op dit moment een creamy lipstick van KIKO in 399. Komt nog een review over trouwens.

Wat is je favoriete blush?
Ik vind blush sowieso een prachtig product, maar als ik mijn all time favourite moet noemen is dat 'Rose gold' van Sleek.

Koop je make- up op Ebay?
Nee, ik ben altijd bang dat het nep is.. Maar sieraden koop ik wel soms via e-bay.

Hou je van drugstore make- up?
Catrice, Bourjois en Gosh vind ik in Nederland leuke drugstore merken, maar in Amerika heb je echt geweldige drugstores. Dus, ja.

Heb je er ooit aan gedacht om make-uplessen te gaan volgen?
Voor theater heb ik een workshop visagie gevolgd van 10 weken, maar ik zou er niet verder mee willen denk ik. En op dit moment, al zou ik het willen, ik heb er geen tijd voor.

Noem een make- up misdaad die je haat.
Spinnepoten, veel te donkere foundation en zwarte lipstick. Alledrie echt NIET aan mij besteed.

Houd je van kleurrijke make- up (lippen, blush, oogschaduw) of naturel kleuren?
Allebei, misschien een beetje cliché om te zeggen, maar het kan allebei prachtig zijn. Naar school draag ik vrijwel altijd naturel kleuren omdat ik dat gewoon beter vind staan voor een schooldag.

Welke beroemdheid heeft altijd mooie make- up?
Daar let ik eigenlijk nooit zo erg op, haha. Ik vind de meeste beroemdheden altijd wel mooi opgemaakt, maar die hebben dan ook allemaal een heel team van visagisten achter zich.

Als je het huis uit zou gaan met maar één make- up product op, welke zou dat zijn?
Eyeliner! Dat kan je ogen een nét even wakkere look geven, zwarte wimpers heb ik van mezelf en meestal heb ik ook wel gekleurde wangetjes.

Kan je het huis uit zonder make- up?
Ja, onder bepaalde omstandigheden makkelijk. Als ik ga paardrijden neem ik de moeite niet, meestal haal ik het er zelfs af als ik doordeweeks ga en als ik 's morgens vroeg de hond uit moet laten neem ik ook de moeite niet.

Vind je jezelf er goed uitzien zonder make- up?
Ik vind mezelf niet lelijk zonder make-up, maar ik ben gewend dat ik het eigenlijk altijd draag overdag. Soms heeft mijn huid een slechte dag en vind ik mezelf er even niet uitzien. Maar dat heeft iedereen wel eens.

Wat vind jij het beste make- up merk?
Sleek en NYX. Allebei budgetmerken die helaas alleen online te koop zijn, maar wát een prachtige producten bieden die merken aan. Alle producten die ik van deze twee merken heb gebruik ik graag. Van de duurderde merken vind ik Too Faced een heel leuk merk.

Wat vind je van make- up?
Ik vind make-up prachtig, ik houd ervan om er mee bezig te zijn, of gewoon om er naar te kijken. Zet me in een winkel met make-up en ( dit kunnen ál mijn vriendinnen bevestigen ) ik vermaak me wel een uurtje. het klinkt misschien een beetje stom, maar het is ook een soort van ontspanning. Ik kan het niet even snel snel doen ,want dan ziet het er niet uit, dus ik moet altijd even de rust nemen, en zo creeër ik ook even rust in mijn hoofd.

Het zijn eigenlijk best wel heel veel vragen, haha. Hoop dat jullie het leuk vonden, mocht één van jullie hem willen overnemen, dat mag altijd!

Liefs,
Elana

Bron foto's

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...