30 nov. 2011

Waar is die man!? #4


Vandaag het laatste deel van mijn Rome-reisverslag. Jullie hebben er even op moeten wachten maar eerlijkgezegd was ik het compleet vergeten (oeps..) lees mee over de laatste twee dagen van mijn fantastische Rome-reis!

Donderdag was de laatste dag met een programma, een ochtendprogramma wel te verstaan. Ons ochtenprogramma bestond uit een ontzettend saai museum, de aventijn en tibereiland. Ik had stiekem niet heel erg veel zin meer, hoewel ik het Tibereiland wel graag had willen zien. Sophia werd ineens niet lekker in het museum en die moest terug naar het hotel. Ik ben toen ( ach wat erg nou..) meegegaan en heb de rest van de ochtend mijn tas ingepakt, spelletjes gespeeld en gechilled bij Sophia op de kamer. Tegen lunchtijd kwam Emma terug en de middag mochten we zelf invullen. Omdat Sophia zich wel beter voelde zijn we nog even de stad in gegaan met Jeske en Janneke. Na een tijdje geshopt te hebben gingen Sophia, Jeske, Janneke en Emma terug naar het hotel en ik ging nog even met Maxim en Sophie verder winkelen.
Ons groepje zou gaan dineren in Trastevere, het leuke dorpje aan de rand van de stad. Het enige jammere was dat de bus er drie kwartier over deed door de opstanden in de grote straten en er vreselijk vieze mensen bij ons in de bus zaten. Na drie kwartier stonden we dan veilig en wel in Trastevere en hebben we heerlijk gegeten in een klein restaurantje. Het enige wat daarna nog restte was de 'Bonte avond'.
Ons liedje faalde een beetje, maar door de bekende melodie zong iedereen mee en hadden we de grootste lol met z'n allen. Na afloop van de bonte avond nog een ijsje en toen was het alweer tijd om naar het hotel te gaan. De meesten wilden doorhalen, omdat we om 5 uur op moesten staan voor de terugreis. Ik wilde dit niet, omdat ik twee dagen daarna alweer naar New York zou vertrekken en enigzins uitgerust wilde zijn. Emma en Sophia gingen vrijwel meteeen slapen en ook ik kroop om twee uur mijn bedje in.

Vrijdag moesten we dus om 5 uur op om te vertrekken. Slaapdronken en hongerig stond iedereen om kwart voor 6 beneden te wachten op de bus ( die helaas helaas pas een half uur later arriveerde) Iedereen voelde zich een beetje brak en de busreis over de hobbelige wegen was dan ook geen pretje. Na het gezeur met het inchecken, de vervelende plaats-indeling in het vliegtuig en het wachten op het vliegveld konden we dan eindelijk ( met wéér drie kwartier vertraging) vertrekken. De overstap was dit keer maar van korte duur en om kwart voor drie landde er een vliegtuig met 90 chagrijnige/moeie/zieke leerlingen op schiphol. Mijn moeder stond er al en ik ben, nadat ik mijn lieve vriendinnetjes gedag had gezegd, de auto ingekropen en naar huis gegaan.

Ik heb een super, superleuke week gehad en denk er nog steeds met heel veel plezier aan terug. Nu begin ik pas een beetje te beseffen wat we allemaal gedaan hebben, aangezien het toen zo overweldigend was dat ik het niet allemaal meekreeg. Nu nog wat plaatjes die ik gewoon leuk vind om nog even te laten zien..

Ijsjes <3

Liefies <3 ( mijnhoofdahum)

Colosseum


In de KIKO

Groep van Goldie

Zieklekker ontbijtje van €2,50


Vanaf ons dak..

Heel erg mooi fotocrashen bij Sophia

Airplane

Dit was het dan, het volledige reisverslag van Rome, hope you enjoyed!

Liefs,
Elana

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...