16 dec. 2011

Receptjes

Vandaag deel ik met jullie twee van mijn favoriete receptjes die het altijd goed doen met etentjes, high-tea's, borrels etc. Het is allemaal vrij makkelijk te maken en je hebt niet heel veel nodig. Read on!

Als eerste iets wat ik heel vaak maak voor feestjes en nog nooit heb gehoord dat iemand het niet lekker vind:
Minipizza's  van bladerdeeg!

Ingrediƫnten:
- bladerdeeg ( 16 stuks per blaadje, dus reken maar uit)
- tomatenpuree
- geraspte kaas
- Italiaanse kruiden en zout en peper

Uitleg:
Smeer een dun laagje tomatenpuree op de plakjes bladerdeeg (uit ervaring weet ik dat dat de eerste keer niet zo makkelijk gaat, maar je moet er even handig in worden) en zorg dat vooral de puntjes goed bedekt zijn. Doe er dan een beetje zout en peper met Italiaanse kruiden overheen. Als laatste doe je de geraspte kaas eroverheen en snijd het plakje bladerdeeg in 16 stukjes.( zo'n pizzaroller is het makkelijkst hiervoor, maar bij gebrek aan beter kan je ook een mes gebruiken) Omdat het kleine stukjes zijn moeten ze meestal niet de volledige baktijd in de oven. Houdt wel de aangegeven temperatuur aan, maar zet de oven/kookwekker beter even op tien minuten en ga dan kijken. Ze zijn goed als het bladerdeeg aan het 'opzwellen' is.

After ;)


Next;
Voor de smoothie-liefhebbers onder ons, ik heb er eentje die ik vrijwel altijd drink als ik smoothies maak en dat is er eentje met aardbei, mango en sinaasappel.
Ingrediƫnten:

- Bevroren aardbeienstukjes
- Bevroren mangostukjes
- Sinaasappelsap
- Ijsblokjes
- Blender
Ik denk dat de uitleg voor zich spreekt, just try!

Doordat ik het druk heb met school is dit een beetje een kort artikel geworden. In de kerstvakantie ga ik weer even langere artikels maken!

Liefs,
Elana






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...