23 jan. 2012

Mijn kwasten deel 1: gezicht.

Vandaag, naar aanleiding van een request, een artikeltje over mijn kwasten. Dit deel gaat over de gezichtskwasten, er komt snel een ander deel over de rest. Ik heb er aardig wat, dus lees snel verder!



De meeste kwasten die ik heb komen van Zoeva. Een hele fijne webshop met redelijk lage prijzen en een snelle levertijd. Het is wel een Duitse webshop, dus de verzendkosten kunnen aan de hoge kant zijn. De bovenste kwastenrol die je ziet is de 'Very Croc'-set (€30) en de onderste de 'Bamboo'-set.(€22)


Dit zijn mijn gezichtskwasten uit bovenstaande kwastensets. 
1. grote poederkwast, hele zachte haartjes en werkt ontzettend fijn. Hier breng ik mijn compact/losse poeder mee aan.
2. Stippling brush, voor foundation of hele gepigmenteerde blush. Deze gebruik ik iedere dag en werkt ook ontzettend fijn.
3. Blushkwast, zelfde verhaal als de poederkwast, maar dan voor blush.
4. Contourkwast, deze kan je gebruiken voor bronzer of voor blush als je bepaalde punten wilt benadrukken. Ik gebruik deze niet zo vaak.
5. Poederkwast uit de Bamboo-set. Deze kwasten zijn een stuk kleiner van formaat en zijn dus handig om mee te nemen. Hij is van precies dezelfde zachte, fijne structuur als de grote poederkwast, maar dan iets kleiner dus.
6. Bufferkwast. Dit is eigenlijk een kabuki-kwast op een stokje. Ik vind hem heel fijn werken als ik geen foundation, maar wel een wat dekkendere poeder wil dragen. De haartjes staan heel dicht op elkaar en hij is daar dus perfect voor.
7. Kleine blush/contourkwast. Toen ik alleen deze set nog maar had gebruikte ik deze iedere dag. Hij is heel fijn in gebruik. 

Hier kan je de haartjes goed zien, dit is de grote poederkwast. De bovenkant van de haartjes is heel zacht en fluffy. 

Dit zijn een beetje overige gezichtskwasten
1+2. waaierkwasten. Deze zijn eigenlijk allebei hetzelfde en kun je goed gebruiken voor gepigmenteerde blush of fall-outs. Ik gebruik liever die uit de Bamboo-set, want die heeft iets meer haartjes. 
3+4 foundationkwasten. Deze gebruik ik eigenlijk nooit, ze geven een beetje een streperig effect. Waar je ze wel goed voor kan gebruiken: maskertjes!
5+6. Concealerkwasten. Ze zijn verschillend, maar die uit de Very-Croc set vind ik fijner, het kwastje is zachter en kleiner. Deze kan je dus gebruiken voor kleine plekjes op je gezicht waar je net iets meer dekking wilt hebben. 

Deze kwasten gebruik ik vrijwel nooit..
1. Een mini-blushkwast die bij mijn lancome blush zat. Hij is heel zacht en werkt fijn voor op vakantie bijvoorbeeld. Alleen, omdat ik die Bamboo-set heb met de wat kleinere kwastjes gebruik ik die toch liever.
2. Een poederkwast van de claire's. Gebruik ik nooit, net als 4. een poederkwast van de hema. De haartjes prikken en ze zijn totaal niet zacht. 
3. Contourkwast van ELF. Ik heb deze gekocht om te testen, voor €1 en hij bevalt prima, maar aangezien ik er al twee heb die eigenlijk fijner zijn gebruik ik deze niet zo vaak. 

Als laatste in dit artikel wat overige kwastjes.
1. een wenkbrauwkwastje wat ik erg vaak gebruik, deze komt ook uit de Very Croc-set. 
2. Een lipkwastje met een dop, gebruik ik vrijwel nooit. Niet omdat hij niet fijn is, maar omdat ik niet houd van lipkwastjes.
3. Lipkwastje uit de bamboo-set. Ook fijn, maar zelfde verhaal als bij de vorige.
4+5. Wenkbrauw/wimper kammetjes. Allebei fijn, de ene van de claire's die ik meestal gebruik als ik glitter-mascara op heb en die andere is uit de Very Croc-set. 

 Deel twee volgt snel! Wat zijn jullie favoriete kwasten?

Liefs,
Elana










LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...