26 feb. 2012

The city life of Amsterdam. Deaming about..

6896051273_fd24218169_b_large


Dinsdagmiddag, kwart voor 5. Ik fiets door het vondelpark naar het Leidseplein voor de theaterdoorloop en ik ben laat. Na bijna een groep chinezen omver te hebben gereden voor de ingang van het vondelpark sta ik te wachten voor het stoplicht, dat maar niet op groen wil gaan. "Stomme trut, kan je niet uitkijken?" wordt er naar me geroepen als ik over de brug naar het Max eeuwenplein fiets. Het feit dat het een fietspad is schijnt vergeten te worden. Eenmaal op het Leidseplein kan ik wéér mijn fiets niet kwijt doordat er een groep jongens staat te dansen en daar natuurlijk alle mogelijke toeristen naar moeten gaan staan kijken. Ik prop mijn fiets ergens tussen, waarbij ik natuurlijk één van de 800 vespa's moet raken waardoor er een alarm afgaat. Alsof ik niets gedaan heb, ren ik het theater in. Je moet toch wat hè?
Dit is denk ik wel een beetje een heftig scenario, het gaat heus niet altijd zo. Maar er zijn momenten dat ik al die chagrijnige mensen een beetje zat ben. Toeterende auto's, idioten die vlak voor trams oversteken of fietsen en toeristen die me vragen waar het 'wok'-museum is ( wat uiteindelijk het Van Gogh museum bleek te zijn, maar never mind). Er zijn mensen die Amsterdam geweldig vinden, maar ik behoor niet tot die categorie, ik hoef daar later zeker niet meer te wonen. Gelukkig woon ik nu al in een klein dorpje vlak naast Amsterdam want midden in de stad hoef ik niet meer. Doe mij maar een vrijstaand landhuisje met een zwembad en een paar paardenstallen. Een aparte make-up kamer én natuurlijk een grote inloopkast, een keuken met kookeiland en een suikerspinmachine. Een grote tuin voor de hond en natuurlijk een roze helikoptertje, want ik wil wel met mijn vriendinnetjes ( die natuurlijk in de stad blijven wonen ) snel kunnen afspreken. En een treinverbinding, want zo kan ik naar alle leuke andere steden in Nederland afreizen waar ze ook wel een H&M en en Douglas hebben. Of ik bestel gewoon alles online, want als ik geld heb voor zo'n huis, moet ik dat ook wel kunnen betalen.
Ja. Je moet wat hebben om over te fantaseren, toch?

Liefs,
Elana

ps. Ik ben een weekje weg, dus ik zal niet veel comments beantwoorden of op jullie blogs reageren. Fijne vakantie allemaal! (én voor degenen die al vakantie hebben gehad, succes weer op school!)



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...