12 feb. 2012

Review: ELF brushcleanser

Brushcleanser, een product dat ik hiervoor nooit gebruikt had. Ik wilde eigenlijk die van MAC kopen, maar aangezien ik ook maar een arm scholiertje ben én die toch best prijzig is, zat ik toch nog te twijfelen. Laatst had ELF een actie, waarbij je maar €1 verzendkosten hoefde te betalen ( zie; shoplog), waar ik gebruik van wilde maken. Toen kwam ik deze tegen, voor €4, voor een redelijk grote fles. Ik heb deze getest en vandaag voor jullie een review. Enjoy!


Vandaag even een ander soort review, aangezien het geen make-up product is. Brushcleanser is bedoeld als 'dagelijkse kwastenreiniger' Het is dus niet bedoeld als shampoo en je kwast wordt er dan ook niet volledig schoon van. Hij komt verpakt in een simpele, maar toch luxe-ogende zwarte verpakking, de fles is niet heel bijzonder. Er zit 250 ml in en je hebt per kwast niet heel veel nodig.
Hoe te gebruiken?
Het is heel simpel in gebruik, het enige wat je hoeft te doen is een beetje op je kwast sprayen en daarna je kwast schoon te maken/ af te vegen aan een papiertje. Het is handig om tissues/wc-papier of keukenpapier te gebruiken, om te voorkomen dat je blijvende vlekken in je  handdoek of washandje krijgt. 
Nadelen?
Ja. De geur vind ik echt verschrikkelijk, het doet me denken aan een tandartspraktijk. Het is antibacterieel, dus het is opzich best logisch dat het zo ruikt maar ik vind het echt geen prettige geur. 
Voordelen?
Sure! Hij maakt je kwast redelijk goed schoon en je kwasten blijven er ook gewoon zacht van. Je moet je kwasten na gebruik wel een paar uur laten drogen, maar dat vind ik zelf geen probleem. Het gaat sneller dan wassen ( Hoewel je dat ook moet blijven doen, om ze echt volledig te reinigen!). 
Aan te raden?
Ja! Voor die vier euro neem ik de geur voor lief. Het is handig in gebruik en werkt ook gewoon goed. De kwastenreiniger is te bestellen in de webshop van ELF.

 Fotootjes :)

De fles zelf

Je sprayt een beetje op je vieze kwast..

En maakt hem schoon! Misschien zie je het op de foto niet zo goed, maar hij is zeker weer gewoon schoon en klaar voor gebruik. 

Nog een vieze kwast.. 

En ook deze is weer mooi schoon!

Maken jullie je kwasten ook schoon? Zo ja, hoe dan?
Liefs,
Elana




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...