22 mrt. 2012

Muziek met een betekenis.


Liedjes van ponykamp, zomervakanties, schoolkampen en basisschoolfeestjes, allemaal liedjes met een herinnering. Met sommige liedjes heb je dat gewoon, dat daar zo'n bepaalde herinnering aan vastzit dat als je het hoort, dat je dan dat gevoel van die herinnering weer terugkrijgt. In dit artikel deel ik een hoop van die liedjes en gebeurtenissen met jullie.


Cotton eyed Joe



Dit is ty-pisch zo'n nummer dat me doet denken aan de camping-disco in Frankrijk met mijn zusje. We konden de tekst vroeger nooit verstaan en zongen altijd maar wat onverstaanbaars mee. Er hoorde ook een heel dansje bij, geweldig.

Wannabe


Dit is typisch een ponykamp nummer. 's middags met z'n allen op bed of in het gras zitten en gewoon heel hard meezingen met iemand zijn ipod. Ook met het 'voor straf liedjes zingen' was dit een populaire en op de bonte avond werd hij grijsgedraaid. Kortom; geweldige herinneringen.

Rolling in the deep
                                          
Dit is een liedje met een dubbele betekenis. Het was één van onze pantomime scènes in een ontzettend leuke voorstelling die ik speelde, maar werd ook gedraaid op de begrafenis van een tante. Heel dubbel eigenlijk en buiten dat vind ik het nog steeds een ontzettend mooi nummer. Adele brengt het nummer zó met gevoel dat ik er kippenvel van krijg.

Little bird
                                                               
Mijn vriendje met een gitaar. <3

The witch doctor
Over de grond gerold van het lachen om dit liedje. Ieder jaar op ponykamp een grote hit mét bijpassend dansje natuurlijk, haha. 

Canada
Een liedje wat ik in de zomervakantie luisterde toen ik met mijn beste vriendin op Texel was. Hierbij horen ook; Ayo technology, Stephanie, The Priest en The Ride, allemaal van Milow.

Hey soul sister
Ook dit is ty-pisch zo'n nummer wat ik altijd luisterde. Ik kon het spelen op gitaar, van achter naar voren meezingen en ik kreeg altijd een 'happiness' gevoel als ik het hoorde. Goeie tijden..

Birds
Dit is gewoon een heel apart nummer. Zingen tijdens latijn met Max, chillen met mn vriendje, keihard meezingen op de fiets met Martin en Roos en buiten dat is het een superchill nummer om wakker mee te worden. Én, ik ga op 10 mei naar het concert van Chef'Special in de melkweg! :D 

Hebben jullie dit ook?
Liefs,
Elana

grr. mijn commentsysteem doet weer eens totaal niet wat ik wil. Bij mijn vorige artikels staat ineens '0 reacties' en af en toe krijg ik een mailtje van lezeressen die geen reactie kunnen achterlaten. Misschien toch maar eens overstappen naar een ander commentsysteem!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...