5 apr. 2012

5. Een dag uit het leven van..





Elana! Voor deel 5 van de challenge beschrijf ik een dagje uit mijn leven. Geen bijzonder dagje, gewoon een doordeweekse dinsdag. Benieuwd hoe een dagje uit het leven van de persoon achter deze blog eruit ziet? Lees verder!

6:40, New age van Marlon Roudette op wild FM. Zoals iedere dinsdagochtend word ik wakker bij mijn moeder en ga meteen onder de douche. Als ik niet douche 's morgens ( uitgezonderd van dagen waarop ik meteen naar stal ga ) word ik niet wakker. Aankleden, make-up doen en snel ontbijten. Ik heb iedere dag precies een uur nodig om alles te doen en dat werkt vooralsnog prima.
Om 7:40 stap ik op mijn fietsje richting school, muziek in mijn oren, een perfect moment om goed wakker te worden. Mijn weg naar school duurt ongeveer 40 minuten en op dinsdagochtend haal ik Roos, een vriendinnetje van mij op onderweg naar school.

Mijn dinsdagrooster is wel te doen. Ik begin met een uurtje Nederlands ( ik heb wel echt de allergrappigste leraar Nederlands ooit. We doen nooit wat, we praten alleen maar over 'interessante' zaken en toch zijn wij de enige klas die het SE perfect hebben voorbereid. Ideaal toch? ). Dit uur besteed ik om biologie voor de SE-week te gaan samenvatten. Daarna een uurtje engels, waar we bezig zijn met PO-presentaties, dus ook dat is niet echt heel vervelend.
Dan heb ik twee uur Spaans, met een pauze ertussen. Ik heb Spaans altijd heel leuk gevonden, maar dit jaar merk ik echt dat er mensen zijn die de afgelopen vier jaar niet opgelet hebben en waar wij dan de dupe van worden. We herhalen de laatste tijd allemaal dingen die ik in de tweede klas al geleerd heb. Beetje jammer. Deze week is het gelukkig niet zo erg, we hebben proefwerk, wat we gelukkig het tweede uur mogen maken. Dit uur mogen we gebruiken om nog even te leren, of, in mijn geval, lekker met Sophia te kletsen.
In de pauze ga ik, omdat het heerlijk weer is, met wat vriendinnen buiten zitten. Lekker even bijkletsen, want helaas helaas heb ik met merendeel niet echt heel veel les én natuurlijk even frustraties uiten over die vervelende leraar. We moeten toch wat hè?
Nog een uurtje Spaans, waar ik mijn proefwerk precies op tijd af heb en dan een blokuur Biologie, opnieuw met een pauze ertussen. Helaas kan ik het niet zo goed vinden met mijn leraar ( evenals de rest van de klas trouwens ) omdat hij niet echt veel schijnt te weten. 9 van de 10 vragen kan hij niet beantwoorden zonder wikipedia of een andere website. Ja sorry, maar daar worden wij niet heel blij van.
Na biologie nog een uurtje scheikunde, waar mijn leraar, Maxim en mij, het bewijs van de ABC-formule laat zien, aangezien het SE scheikunde pas twee weken later is en we eigenlijk nog niet zoveel zin hebben om al te gaan leren. Scheikunde vind ik nooit zo erg, ik vind het eigenlijk wel een leuk en interessant vak.

Na school fiets ik naar de theaterschool, om even wat spullen op te halen en een uurtje drama te volgen. Als we daarna nog even wat gaan drinken, belt mijn beste vriend om te zeggen dat hij in Amsterdam, vlak in de buurt is. Mijn plan om goed huiswerk te gaan maken valt een beetje in het water, aangezien ik tot een uurtje of 6 met hem heb zitten praten.
Mijn moeder werkt op dinsdagavond, dus mijn zusje en ik zijn altijd home alone. We hebben geen zin om uitgebreid te koken en maken broodjes kipburger, stokbrood en italiaanse salade, heerlijk!
Na het eten mijn zusje helpen met natuurkunde en zelf wat aan mijn huiswerk doen. Tegen een uur of 8 ben ik klaar en kan ik eventjes aan mijn blog werken :)
Om half tien heb ik het wel weer gezien, en maak aanstalten om naar bed te gaan, als mijn vriendje belt over iets heel simpels, maar ons kennende mondt dat weer uit in een gesprek over compleet random dingen en is het een uur later als ik daadwerkelijk in mijn bed ga liggen. Sleep well!

Liefs,
Elana

Ps. Ik ben heel druk met school (SE-week :( ) en ben daarom niet zo actief op mijn blog :(. Daarbij komt ook nog dat ik in al mijn haast mijn foto-overzet-apparaatje vergeten ben bij mijn moeder, dus de Pictures of the week komen volgende week. Dan komen er weer massa's leuke artikeltjes online, dus be prepared :) Sorry!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...