18 apr. 2012

7. Een dag uit het leven van..


Elana! Zoals jullie misschien wel hebben gelezen, heb ik een tijdje terug ook een dagje uit mijn leven beschreven, maar dat was een doordeweekse dinsdag. Vandaag beschrijf ik een zaterdag, voor mij geen lui dagje, want ik heb altijd wel wat te doen. Lees mee!

Wekker gaat om kwart voor 9, waarna ik vrijwel meteen gebeld wordt door mijn beste vriend met de mededeling; ik zie je over anderhalf uur op stal. Dat wordt dus haasten. Nouja, hem kennende ( hij moet eerst uit leiden naar Amsterdam zien te komen ) zal hij er wel wat later zijn, maar dat geeft niet. Aangezien mijn zusje op zaterdag wat opstartproblemen heeft ga ik een half uur later alleen op de fiets naar stal. Onderweg kom ik een vriendinnetje te paard tegen, waarmee ik natuurlijk weer even moest gaan staan kletsen. Al met al kom ik om kwart over tien op stal aan, waar mijn beste vriend natuurlijk nog niet gearriveerd is.
Er hangt weer een topsfeer in de kantine, de meeste meisjes (nouja, jong volwassenen) uit mijn les zijn in discussie over of we het bos in moeten gaan of niet. Aangezien de schade qua drukke paarden meevalt, besluiten we dat we een gokje willen wagen (hoewel het regent en waait, maargoed) Dan komt mijn instructrice met het verlossende woord dat ze geen zin heeft en uiteindelijk blijven we binnen.
Na een rustig lesje, lunchen we met z'n allen op stal, wat even een momentje van bijkomen en gezelligheid is, tussen al het heen en weer racen tussen stallen, paarden en bezigheden.
Daarna rijd ik mijn bijrijdpaard een uur, wat handig is aangezien deze op deze stal staat. Jammergenoeg regent het na een half uur en moet ik de binnenbak in, waar twee mensen met 100 km/uur de bak door crossen. Onveilig en superirritant.

Die middag moet ik wiskunde leren voor de SE week, maar dat doe ik samen met een vriendin, omdat we het chill vinden om elkaar te helpen tussendoor. Ze woont twee minuutjes fietsen vanaf stal, dus daar aangekomen eten we even wat, ga ik douchen en kunnen we beginnen.
Om half 6 ga ik op de fiets naar huis, aangezien ik thuis moet eten van mijn moeder. De vriend van mijn moeder is net terug uit Australië en eet gezellig mee.

Na het eten ga ik aan de slag met Natuurkunde, maar wordt twee keer gebeld of ik mee uitga die avond. Helaas moet ik nee zeggen omdat ik eigenlijk nog heel veel moet doen en stiekem ook een beetje moe ben.  Ik kijk later op de avond nog een filmpje met mijn moeder en vriend, waarna zij mijn zusje gaan halen van een feestje. Ik heb eigenlijk nog geen zin om te gaan slapen en neem een gezichtsmaskertje en oefen nog wat nail-art op mijn nagelwiel.

Om half twaalf ben ik het eigenlijk wel een beetje zat en ga mijn bed in. Morgen weer een dag om verder te leren..

Liefs,
Elana

Ps. dit is al van een paar weekjes geleden, gelukkig heb ik nu de hele SE-week achter de rug ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...