17 mei 2012

How to make..


Pretzels! Hele makkelijke snacks van bladerdeeg, die ontzettend lekker zijn en leuk zijn om te maken! Mijn vriendje vind het heerlijk, dus ik maak het vaak als hij langskomt. Ik vind het ontzettend leuk om te maken, ze zien er schattig uit en zoals ik al zei; smaken ze ook nog eens lekker. Er zijn ontzettend veel variaties te bedenken, maar vandaag deel ik met jullie het basis"recept". Read on!



Alles wat je nodig hebt! Ook kan je variëren met kruiden die erop wilt doen, zoals rozemarijn, italiaanse kruiden of iets in die trant. Kies wat je lekker vind!
Voor ongeveer 30 stuks:
- 3 plakjes bladerdeeg
- Eiwit
- Zout (liefst grof zeezout) en andere kruiden
- mes en eventueel kwastje voor het eiwit.

Snijdt eerst de bladerdeeg plakjes in tien reepjes van ongeveer 1 cm dikte. Vervolgens rol je die reepjes op tot sliertjes en vorm je daarvan onderstaand vormpje.

Smeer ze in met eiwit en gooi er het zout en de kruiden overheen. Dat is eigenlijk al het werk wat je hoeft te doen voor de pretzels zelf!

Verwarm de oven voor op 200 graden en doe ze daarna 15 tot 20 minuten in de oven tot de bovenkant goudbruin is.


Tadaa! Eet smakelijk :)

Wat vinden jullie leuk en lekker om snel even te maken?

Liefs,
Elana



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...