15 mei 2012

Review: MAC pro longwear foundation

Ik was al een hele lange tijd op zoek naar een goed foundation. Mijn moeder had mijn zusje een clinique foundation aangeraden, die best prijzig was, maar voor mijn zusje prima werkt. Naar aanleiding daarvan zei ze tegen mij dat ik dan ook een duurdere foundation zou mogen uitzoeken die zij dan voor me zou betalen. Na wat research heb ik uiteindelijk voor de MAC pro longwear foundation gekozen, die bekend staat als een langzittende, perfect dekkende foundation. Benieuwd naar mijn mening?

De verpakkingen van MAC vind ik geweldig. Simpel maar strak, het oogt heel luxe. Het flesje zelf is van glas, met een handig en hygiënisch pompsysteem dat voor mij heel goed werkt.
Het flesje heeft een inhoud van 30 ml, wat vrij normaal is als ik naar mijn andere foundations kijk.


Het eerste (pluspunt) wat me opvalt is het feit dat er spf 10 in zit, tegen de zon dus. Dat is heel fijn bij een foundation, dat hij gelijk een beetje beschermd tegen de zon. Ik heb kleur NC ( not cold ) 20, wat bijna de lichtste, warme kleur is.
Oké, ik moet eerlijk zeggen dat ook ik heel enthousiast ben. Hij dekt perfect, smeert makkelijk uit en je voelt niet dat er iets op je gezicht zit. Ik heb hem eigenlijk alleen nog maar opgehad op dagen dat het regende, dus de langdurigheid heb ik nog niet zo goed kunnen testen, maar ik ga ervan uit dat hij lang blijft zitten als ik alle andere reviews lees.

Zoals je kunt zien is het redelijk vloeibaar, maar ik vind dat heel fijn werken.

Het enige nadeel eraan is de prijs. Ik betaalde er 27,50 voor, ik kocht hem taxfree in München, maar hier in Nederland betaal je er geloof ik 33 euro voor. Dat is niet niks, en ik kan wel zeggen dat hij zijn geld waard is, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik hem waarschijnlijk niet gekocht had als ik hem zelf had moeten betalen. Ik ken genoeg andere goede foundations ( Bourjois, Catrice..) die ook prima werken en nét iets goedkoper zijn. Maar hé, ieder zijn eigen mening en budget :)




Welke foundation gebruiken jullie?
Liefs,
Elana

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...