10 mei 2012

Review: P-CL-E- Crème Biodermal.


Ik heb geen perfecte huid, net als menig ander meisje van mijn leeftijd. Het is geen ramp, maar ik heb wel last van rode plekjes, puistjes als ik veel stress heb en dat soort dingetjes. Mijn moeder las een tijdje geleden over deze crème van biodermal en ik wilde hem graag proberen. Vandaag de review!

De verpakking is strak en duidelijk. Dit is een kleine verpakking, van 15 ml, je hebt ook nog grotere. P-CL-E-crème is een 'probleemoplossende en verzorgende crème, voor de huid met speciale behoeften', aldus de verpakking.

Er zit plantaardig Ceratonia extract in, wat zorgt voor een beschermend laagje op de huid, zodat de huid geholpen wordt om zichzelf te beschermen tegen bijvoorbeeld kou of bepaalde stoffen in de lucht.
De crème is dermatologisch en dus NIET op dieren getest, wat ik een erg belangrijk punt vind bij gezichtsverzorging.



De crème zelf is redelijk dik, je hebt er wel een aardige hoeveelheid van nodig om je gezicht in te kunnen masseren. Ik zou liever gehad hebben dat hij wat zuiniger was in gebruik, aangezien hij vrij prijzig is. Hij smeert wel makkelijk uit, voor een optimaal effect is het de bedoeling dat je de crème inmasseert op een droge, schone huid. Hij is geschikt voor zowel dag- als nachtverzorging.




En nu mijn mening..
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar; hij werkt! Ik gebruik deze crème nu twee weken en bijna al mijn puistjes en roodheden zijn verdwenen. Ik moet wel zeggen, aangezien ik al mijn stressmomenten gehad heb en het nu dus weer wat leger is in mijn hoofd, heb ik waarschijnlijk ook minder last van puistjes, maar toch.
Op dit moment zou ik niet zeggen dat hij alles weg heeft gehaald ( wat ik ook niet verwachtte eigenlijk ), maar ik gebruik hem eigenlijk nog maar relatief kort.

Het enige nadeel vind ik de prijs. Voor 15 ml betaalde ik €10,95, wat echt best wel veel geld is. Daarom ben ik van plan toch de grotere variant te kopen ( die in verhouding natuurlijk goedkoper is ) van 100 ml en die alleen te gebruiken in tijden dat mijn huid er slechter aan toe is. Verder gebruik ik dan mijn Weleda dagcrème, die ook prima werkt.

Hadden jullie wel eens van deze crème gehoord? Of andere producten van Biodermal getest?

Liefs,
Elana



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...