14 mei 2012

Theaterlook #1 Part of the devil


We willen winnen. We zijn al druk bezig met schrijven en tevens met repeteren, met het bedenken van outfits, het schilderen van decorstukken maar stiekem ook al een beetje met het maken van de looks. Waar ik het over heb? Een theaterwedstrijd, waarmee je voorstellingen kan winnen. En niet zomaar voorstellingen, nee, voorstellingen in Carré. 8 groepen, 64 mensen, één thema, één prijs. Ik ben samen met een hele goede vriendin, Roos, verantwoordelijk voor de looks. Het is ons plan om 5 looks te maken, die allemaal binnen tien minuten gemaakt kunnen worden. Het betreft hierbij alleen ogen, want de basis moet er al op zitten. We bedenken ze zelf, maar tijdens de voorstelling zullen onze visagisten ze maken, om stress te voorkomen. Vandaag een look voor scène 28, ergens in het midden van het stuk. 28 klinkt heel ver, maar het valt mee, aangezien de meeste scènes redelijk kort zijn. Kijk mee!

Dit is de look. Zoals je kunt zien bestaat hij voornamelijk uit rood en zwart. Ik heb nepwimpers op, maar hier laat hij al een beetje los, wat bij de voorstelling natuurlijk niet mag gebeuren. Dat is ook een rede waarom we deze looks een paar keer maken voor we ze daadwerkelijk nodig hebben bij de voorstellingen, om op tijd een oplossing te hebben als dit soort dingen gebeuren. 



 Tijdens de bewegingssequentie, die volgt na scène 28 dragen we allemaal een masker. De jongens een pestvogelmasker en de meisjes zo eentje. Ik ben 'hoofdpersoon' van deze bewegingssequentie en draag dus een andere dan mijn medespelers. Deze komt uit Venetië en is handgemaakt.

Het is geen draagbare look, maar ik vind hem toch heel gaaf. 
Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie wel eens looks voor een voorstelling gemaakt?


Liefs,
Elana


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...