18 jun. 2012

De laatste loodjes..

314177_4167085062054_346795533_n_large


Wegen al-tijd het zwaarst. Terwijl mijn vriendinnetjes en vriendjes van de HAVO klaar zijn zit ik nog met mijn neus in de boeken voor een laatste SE week. Gelukkig heb ik het de laatste twee weken voor die week rustig en hoef ik alleen maar wat latijn te leren en wiskunde te maken. In de week zelf moet ik 6 toetsen maken; Scheikunde, Natuurkunde, Latijn, Wiskunde B, Maatschappijleer en Biologie. En daar moet ik nog eventjes heel hard voor gaan blokken, maar ik ben al aardig op weg. Benieuwd hoe ik dit aanpak?

Ik ben begonnen met samenvatten en lezen. Alle stof, gewoon doorlezen. Biologie bijvoorbeeld, waren 7 hoofdstukken, waarvan geen één die we dit jaar behandeld hebben. Maatschappijleer heb ik ook samengevat, dat is meestal ook wel veel, maar daar ben ik niet zo mee bezig. Ik heb er nu gemiddeld een 8 voor en het telt alleen maar voor mijn combinatiecijfer op mijn eindlijst volgend jaar. Voor de rest van de vakken, latijn uitgezonderd, opgaven maken. Het boek doorwerken, oude eindexamenopgaven op twenteacademy.nl en dat soort websites en 'samengevat' lezen. Dat zijn boekjes die je voor ieder vak kunt bestellen, waar alles helder en duidelijk samengevat staat.

Wat ik na die week ga doen? Ik denk allereerst mijn wiskunde uit de vorige SE week herkansen, maar daarna ga ik feestjes vieren, slapen, juichen, dansen, springen en zingen dat het klaar is. 5 VWO, het lastigste jaar, zit er dan op. En dan ga ik lekker op vakantie. 7 weken weg, naar vier verschillende landen, zowel met ouders als vriendjes <3
Dus, voor iedereen met nog veel toetsen/examens/herkansingen etc. Ontzettend veel succes, hopen dat we met z'n allen volgend jaar fris kunnen beginnen en alvast heel veel plezier in de vakantie!

Liefs,
Elana


16 opmerkingen:

  1. Heel veel succes nog de laatste paar dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel succes met de laatste loodjes! Ze wegen inderdaad het zwaarst. Maar daarna heb je zeven weken vakantie! Wow, lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes met je SE week!
    Mijn toetsweek begint volgende week ook en ik kan niet wachten tot het eindelijk vakantie is haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. veel succes!
    ik zit nu middenin de examens, en heb er nog 4 te gaan. donderdag ben ik klaar! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel succes! Ik ben pas volgende maandag klaar. :)
    Nathalie
    http://curls-and-bags.blogspot.com (we hebben een giveaway online die je zeker leuk vindt, dus kom eens een kijkje nemen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel succes! Wat heb je zware vakken zeg.. Ik ga volgend jaar ook naar 6VWO. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel succes met je school!
    Liefs, Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Succes met je toetsen! Wat lekker dat je naar 4 verschillende landen gaat:O Welke allemaal? xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel veel succes met de laatste loodjes! Komt goed :P xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Succes! Laatste loodjes, je kan het! x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel veel succes! je kunt het :D
    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Morgen is mijn laatste dag van mijn proefwerkweek. Biologie en Latijn. Latijn is de doen Biologie is gewoon stampen, stampen, stampen. Veel succes!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...