15 jun. 2012

Gastblogger: Suus

Tumblr_m5dofuysak1qfcyo3o1_500_large
Hoi, ik ben Suus. Het zinnetje waarmee ik begon toen ik Elaan voor het eerst zag. Ik zag gelijk al dat ze me niet mocht. Ik mocht haar eigenlijk ook meteen niet, zo'n gymnasiumtrutje wat altijd alles beter wist. Dacht ik. Toen gebeurde er iets waardoor we ernstig dicht bij elkaar kwamen, ik kreeg een relatie met haar beste vriend. En nu, meer dan een half jaar later, zijn we beter bevriend dan ik ooit had durven denken. En wat ben ik daar blij om.

Vooroordelen, iedereen heeft ze, 9 van de 10 keer zijn ze volledig op uiterlijk gebaseerd. Iedereen kan nog zo schijnheilig schreeuwen dat hij of zij op innerlijk valt, nou in eerste instantie mooi niet. Zeg nou zelf, jij kijkt als meisjes zijnde toch ook liever naar een Taylor Lautner dan naar een zwerver? En dat misschien terwijl die zwerver heel lief zou kunnen zijn en Taylor Lautner stiekem misschien wel een arrogante kwal is.
Toen ik Elaan voor het eerst zag, dacht ik, heel eerlijk, wat een prachtig meisje. Ik dacht serieus dat zij alles mee zou hebben, haar uiterlijk, haar ambities, het feit dat ze ook nog slim was én een vriendje waar menig meisje jaloers op zal zijn. Toen ik haar beter leerde kennen vaagde dat beeld langzaam weg. 's morgens loopt ze niet met een perfect ge-makeupt hoofd de kamer in, ze wint niet alles wat ze zou willen winnen, er staat een 4 voor wiskunde op haar rapport ( naast prachtige andere cijfers, begrijp me niet verkeerd ) en het vriendje, tsja. Die blijft leuk -meestal- haha. En ze is lief, grappig en heeft het niet de hele dag over de zoveelste wet van Newton of de constante   van- weet-ik-veel-wie. Maar zo zie je maar, op het eerste gezicht oordeel je hoogstwaarschijnlijk verkeerd over iemand. Ik snap best dat als je het zoveelste blonde meisje met adidasvestje, uggs, bontkraag en blackberry over straat ziet lopen je denkt 'daar is er weer zo eentje', maar ze hebben uiteindelijk allemaal een andere persoonlijkheid.
Laat mensen in hun waarde, geef ze geen afkeurende blik als ze iets doen of zelfs aanhebben wat jou niet zint. Wees jezelf, als jij heel graag die gifgroene uggs wil dragen, doe het gewoon. Wees blij met wat je hebt, lach, spring, dans en straal de wereld tegemoet. Als jij je zeker voelt met wat je doet, hebben anderen daar respect voor en dat zul je merken ook.
Over mezelf moet ik zeggen; ik ben een van die meisjes, één van de zovelen met Adidasvestjes, Uggs en Blackberry. Maar ik ben ook mezelf. Ik wilde dansen vroeger terwijl ik veel te losse enkelbanden had. Heel veel pijn, fysiobezoeken en vooral heel veel doorzettingsvermogen later stond ik dan toch op het NK dansen. En we werden tweede. Zo zie je maar, als je wat wil bereiken, geef niet op totdat het gelukt is, of écht onmogelijk wordt. Je moet natuurlijk niet onrealistisch worden, als je niet zuiver kan zingen na 100 zanglessen, verwacht dan niet dat je nummer 1 van de wereld gaat worden. Maar dromen mag altijd. Moet altijd. Probeer het in ieder geval altijd.
Liefs,
Suus.

Ps. Ik gok dat 80% van jullie verwacht dat er een foto komt, maar die komt er niet. Ik laat jullie fantasie zijn eigen gang gaan. Ik weet hoe ik eruit zie, mijn vrienden weten hoe ik ben en voor de rest van de wereld zal ik altijd één van de zovelen zijn. Maar dat maakt niet uit, die moeten er ook zijn.

PPs. Elaan, ik hoop echt ontzettend dat wij later familie worden(hehe). En dat we nog een hele tijd kunnen leren van elkaar, kunnen lachen met elkaar en vooral elkaar kunnen helpen om te bereiken wat we allebei graag willen; ons zelf zijn. En ja, vriendjes met meelezende oogjes, daar hebben we jullie ook voor nodig!


23 opmerkingen:

  1. wat heb je dat mooi geschreven! als ik heel eerlijk ben krijg ik bij mensen met adidasvestjes, uggs etc inderdaad altijd zo'n gevoel van: nee, niet nog een. goed dat je hierover schrijft, want nu heb ik mezelf inderdaad hard betrapt op vooroordelen. een wijze les dus :D
    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief stukje! Grappig dat jullie elkaar eerst niet mochten, zo blijkt maar weer dat je mensen eerst beter moet leren kennen voor je een oordeel schept!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supergoed geschreven! Eigenlijk heb ik ook altijd vooroordelen, oeps! Beter doe ik dat niet meer :) liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt superleuk geschreven! Ik heb ook altijd vooroordelen, wat ik ook beter niet meer kan doen. x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi en lief geschreven. Herkenbaar dat je heel snel een oordeel kan vellen al is het nog zo verkeerd. het is gewoon menselijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk geschreven en herkenbaar! Ik probeer tegenwoordig inderdaad nooit meer een oordeel te vellen over mensen die ik niet ken. Hoewel het soms toch moeilijk blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een superlief stukje! Ik vond het heel leuk om te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. diefoto is echt leuk en erg leuk om te lezen!
    als je nog een gastblogger zoekt, ik meld me aan haha

    xoxo
    myveryownlookbook-sophie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awh,wat superlief! Ik heb het de komende tijd heel druk, dus dat vind ik stiekem wel een goed idee :) Ik laat het je wel weten!
      Liefs,
      xx

      Verwijderen
  9. Erg leuk geschreven! Heel lief ook ;)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk geschreven. Ik herken dat wel.
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed idee ; een gastblogger,
    Leuke blog heb je!
    X

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...