1 jul. 2012

14. Siblings

Ik was twee jaar toen mijn zusje geboren werd. Julia. Vroeger speelden we  met de barbies, tegenwoordig houden we meijer-dagjes, zoals we onze zusjesdagen noemen. En nu bijna 6 jaar geleden kwam ook mijn broertje ter wereld, Rob. Hij is niet mijn 'hele' broertje, maar van een andere moeder. Ik geef daar alleen niet zoveel om, voor mij is het gewoon mijn broertje.





Vroeger konden mijn zusje en ik ruzie maken over helemaal niks. Zij was altijd de bijter en de krabber, ik was altijd de schreeuwer met de nare opmerkingen. Ruzie over wie er de blonde polly mocht, over wie er verantwoordelijk was voor de zooi in de woonkamer, dingetjes die niet echt waarde hebben dus.

Nu is dat wel anders. Natuurlijk hebben we nog wel eens woorden, maar de laatste paar jaar zijn we meer naar elkaar toegegroeid. Nog steeds lachen op vakantie, lol om dingen die alleen wij begrijpen en praten kunnen we ook steeds beter. We zijn wel heel verschillend. Als ik iets wil ga ik daar 100% voor en stop niet tot het gelukt is. Zij geeft sneller op, maar ze kan ook heel veel. Meestal als ze iets probeert gaat het haar goed af, en ze heeft een ontzettend groot reactievermogen. Ik ga niet zo snel de confrontatie aan, terwijl zij precies het tegenovergestelde doet en met "nee" neemt ze geen genoegen. Iedereen zegt ook altijd dat we in geen enkel opzicht op elkaar lijken, terwijl diep van binnen, iedereen die ons kent, weet dat we precies dezelfde humor ( en dezelfde ogen ) hebben. Af en toe beginnen we tegelijk, uit het niets, met elkaar in een vreemd accent te praten, liedjes in een andere stijl te zingen of gewoon uit volle borst mee te zingen met een random nummer.


Mijn broertje is een ander verhaal. Bijna 6 en ontzettend slim. Hij kon al heel snel praten, bouwen en zaagt met gemak een plank door. Met vier op een rij verslaat hij iedereen zonder dat we hem laten winnen ( vraag; papa, julia, vriendlief, josine, etc.) en hij bedenkt zelf de meest geniale dansjes en liedjes. Hij is alleen een beetje verlegen, maar zodra hij thuis in zijn veilige omgeving is is daar niks van te merken. Hij kan uren in zijn eentje spelen, maar vind het ook heel leuk om mee de hond uit te laten en 'laanrob' tijd te hebben. Ik geniet echt van dat soort momentjes, ik vind het ook heel erg leuk dat ik hem echt zie opgroeien, van een baby'tje naar een 'grote' jongen.


Mijn broertje en zusje betekenen heel veel voor me, ook al zijn we alledrie zo verschillend. <3

Hoe zit dat bij jullie?
Liefs,
Elana

28 opmerkingen:

  1. Super schattige foto's! Ik heb nog steeds wel eens ruzie met mijn zussen en zo... ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief! En leuke foto's! Ik heb een broertje en een zus. Vroeger was het altijd twee tegen 1 maar tegenwoordig kunnen we heel goed met elkaar opschieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuke post wat een lieve foto's. x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik houd heel veel van mijn broer, maar ook heel erg veel van mijn schoonzusjes en broertjes <3
    Lieeefjou

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk! houden zo! belangrijk! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk artikel! Ik ben enigs kind dus kan er niet echt over mee praten haha. (: Ik heb wel die momenten gehad met mijn nichtje, we schillen 2 jaar. We hadden ook altijd ruzie over de meest stomme dingen.. zoals wie er aan de linkerkant mocht liggen in bed bij oma, wie het roze bakje voor de chips kreeg, wie welke barbie kreeg.. echt te grappig haha! Maar nu we alle twee een stuk ouder zijn, hebben we dat eigenlijk nooit meer. We maken echt nooit meer ruzie ( maar we zien elkaar ook niet meer zoveel als vroeger ). Maar ik beschouwde me nichtje vroeger dus een beetje als mijn zusje haha ;).

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke post!

    xx, http://chanelscwonderland.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi artikel!
    Ik heb een broer maar die is best saai.. :$
    Ik zou graag een zusje/zus willen hebben,
    maar helaas.

    Liefs, Romy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi artikel! ik heb een broer en twee zusjes. af en toe is het huis letterlijk te klein, maar eigenlijk houden we heel veel van elkaar en als er een van ons weg is beseffen we dat vaak pas.
    en wat een leuke foto's! liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook een broer en zus. Ondertussen allemaal 20-ers, dus wij gaan vooral veel samen naar feestjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een liefde voor je zusje en broertje komt er uit het artikel! Heel erg mooi om te lezen & ook fijn dat de band een stuk meer versterkt is. Ik heb zelf een puberende broer die nu net mijn kamer in komt lopen.. We hebben elke dag een woordenwisseling en onze band is niet al te oké. Vroeger wel, maar nu niet meer. Puur door zijn puberende gedrag. Hier heb ik het af en toe nog wel eens moeilijk mee, maar ik hoop dat dit in de loop van de tijd weer eens mag veranderen! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lief en schattig artiekel!
    Ik ben nu best wel close met mijn 2 jaar oudere zus, vroeger hadden we altijd ruzie, nu eigenlijk nooit meer.

    Echt leuk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah wat lief! Volgens mij zijn je siblings heel leuk! Ik heb een oudere broer en zus, en ook al kunnen we behoorlijk ruzie maken, het komt altijd weer goed :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lieve foto's van jou en je zusje en broertje! Superleuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk artikel! Word er helemaal vrolijk van. Mijn zus en broertje betekenen ook echt super veel voor me. Niemand kan hen vervangen (L)
    Lfs, Cherel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi artikel!
    En leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw een heel leuk en mooi artikel.
    wat een leuke foto's!
    x

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...