14 jul. 2012

17. 5 years ago..


Zat ik in de brugklas en was ik nog zo onwetend van alle dingen die ik de afgelopen jaren gedaan en meegemaakt heb. Vandaag, dag 17 van de 30 days challenge schrijf ik een brief aan mezelf, 5 jaar geleden. Ik zag deze een tijd geleden bij Teske en had in mijn hoofd al helemaal bedacht wat ik tegen mezelf had gezegd als ik dat 5 jaar geleden had kunnen doen. Benieuwd?



Lief, klein, twaalfjarig, brugmugje,
Je bent ook niet zo slim hè, op de eerste schooldag zeggen dat je klassenboekhouder wilt zijn. En heel stoer zeggen dat je al heel veel boeken voor volwassenen leest. Niet cool. Nee.
Doe trouwens ook eens wat leuks met je haar, altijd maar die eeuwige paardenstaart, niet echt het perfecte kapsel voor je ronde gezichtje. Ik bedoel het echt niet verkeerd, want ik weet best dat je het heel leuk vind en het je eigenlijk niet zoveel kan schelen hoe je haar zit maar het zou zoveel leuker zijn als je het los zou dragen..

Je bent ook een beetje naïef en goedgelovig af en toe. Dat meisje waar je naast zit, is niet echt "bestfriend material" hoe graag je dat ook zou geloven. Iedere keer maar weer denken dat ze het goed bedoelen, al die hogerejaars, altijd denken dat ze je niet uitlachen om je grote tas of het feit dat je niet zo groot bent, maar dat ze gewoon lachen om elkaar en zich niet bezighouden met het feit dat jij jezelf door de kantine heen probeert te manoeuvreren.
Oh, en dan nog wat. Gebruik je kluisje, je arme rugje kan het op een gegeven moment echt niet meer aan. Ja, ik weet dat er allemaal enge vijfdeklassers boeken op je hoofd kunnen laten vallen, maar ga dan aan het eind van de pauze, dan is het best te doen.
Goed, genoeg over school. Maak je geen zorgen, over een paar jaar ben jij die vijfde klasser die zich stiekem niet bezighoud met het pesten van brugklassertjes en het prima voormekaar heeft op school.

Ik wil je trouwens wel even feliciteren met het feit dat je je eerste grote theaterrol hebt vertolkt, met groot succes. Met zoveel succes dat er bekende mensen naar je toekwamen met complimentjes, die  je mooi in je zak hebt kunnen steken. En naast theater, waarvan je nu denkt dat dat je roeping is, gaat het paardrijden ook steeds beter. Je moest en zou het leren en dat werpt nu zijn vruchten af. Ik verzeker je vast één ding, het zal steeds beter gaan en over een paar jaar zal jij alle paarden beter kunnen rijden dan de mensen bij de manege waar je nu rijd.
Verder wil ik je nog even meegeven dat die filmjongens onbereikbaar zijn De jongens op deze aardbol zullen niet voor je uit vliegtuigen springen, geen serenades voor je zingen vanaf het puntje van de eiffeltoren en ook geen hartjes met vuurwerk in de lucht laten schieten, maar dat geeft niet. Ik ben ervan overtuigd dat je gelukkig zult zijn met een jongen die je nu nog niet kent, maar die je zeer snel zal ontmoeten. Wees er maar van overtuigd dat je een gelukkige, bijna altijd gezonde, levensgenietende tiener zal zijn die blij is met hoe ze is en leeft. Blijf dromen en jaag vooral die dromen ook na. Lieve Elaan, ik wens je succes in het proces dat je doormaakt om je te ontwikkelen tot de persoon die je graag wilt zijn, het zal je lukken. Niet opgeven.


Liefs,
Elana, 17.

17 opmerkingen:

  1. Elaantje, wat mooi. Iloveyou <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat mooi geschreven! lijkt me best moeilijk om een brief aan jezelf te schrijven van 5 jaar terug zeg maar :P!
    <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super leuk & mooi geschreven! In heel veel dingen herken ik mezelf wel!xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, echt heel mooi geschreven. Ik herken er echt veel van terug. Niet uitmaken over hoe je haar zit. Geen boeken in je kluisje. Super leuk gedaan! Liefs,xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt mooi geschreven! Ik herken mezelf er wel in (wat ik vroeger ook deed). x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha vroeger had ik ook altijd een paardenstaart! Wat een mooie brief. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah cute <3 het is echt leuk om terug te denken. x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg leuk geschreven! Volgens mij was vroeger echt een totaal ander persoon vergeleken met nu.
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohh superleuk geschreven! Vooral de eerste en laatste alinea!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk, je weet nog veel dingen van hoe je toen was. Je schrijft heel mooi en ook makkelijk om te lezen. Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk idee, zo'n brief! leuk geschreven =)!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een erg origineel idee en wat schrijf je leuk zeg! Ik droeg mijn haar eerst ook altijd in een paardenstaart, maar gelukkig heb ik het toen een keer los gedaan en toen kreeg ik veel complimenten. En tja, ik had altijd een groot mondje, dus ik durfde wel naar de kluisjes te gaan en door de aula te lopen, maar nee, zeggen dat je de klassenboekhouder wilt zijn, is niet cool nee.. hihi.

    Lief

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt mooi geschreven, ik herken mezelf er hier en daar wel in. Ik dacht, of meer hoopte, ook dat mensen me niet aan het uitlachen waren om mijn belachelijk grote tas of omdat ik de eerste drie weken niet snapte dat je je jas in je kluisje moest doen ipv hem overal mee naar toe te sjouwen, haha.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, echt heel mooi geschreven! Leuk om dit te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk artikel, geweldig geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...