28 jul. 2012

18. Take a break and talk.




Soms gaat alles precies niet zoals je wil. Je hangt 36 keer per dag met je tas aan een deur/trapleuning/ander persoon, je haalt een slecht cijfer voor iets waar je nachtenlang voor gestudeerd hebt, je haar wil niet goed zitten, het regent en je komt doorweekt op je plaats van bestemming aan en ga zo maar door. Oftewel, je zit er helemaal doorheen. En wat je dan even moet doen is voor mij altijd heel moeilijk, aangezien ik liever niet stop tot het wel gaat zoals ik wil, maar eigenlijk zou je dan gewoon even moeten stoppen met alles en even een momentje voor jezelf nemen. Gewoon, omdat je het nodig hebt.



Aan sommige dingen valt simpelweg niets meer te veranderen. Bijvoorbeeld dat ene slechte cijfer, een relatie die uitgaat of een gecancelde vakantie door omstandigheden. Dan moet je er eigenlijk het beste van maken, maar ik snap ook wel dat dat op sommige momenten gewoon niet gaat. Huilen mag, als je daarna ook maar weer bedenkt dat het uiteindelijk wel weer goed komt. Dat cijfer ben je over een week allang weer vergeten, die jongen vind je over een jaar ook niet meer in je gedachten terug en dat weekje thuis was toch niet zo erg als het leek. Naderhand vraag je je soms zelfs wel eens af waar je je druk om gemaakt hebt.

Af en toe is het wel eens goed om zomaar even naar de stad te gaan en jezelf te verwennen met iets wat je al een tijdje wilt hebben, wat je op dat moment heel leuk vind of gewoon alleen even rond te wandelen en tijd te hebben om even na te denken. Als je dan weer thuiskomt voel je je meestal een stuk opgeluchter en kan je weer met goede moed beginnen aan dingen die misschien iets moeilijker gaan.

Tijd voor jezelf is gewoon heel belangrijk. Hoe leuk het ook is met vriendinnen in de stad, soms even in je eentje op de bank zitten met een zak chips, een dekentje en alle seizoenen gossip girl is beter om je gedachten even op nul te zetten. Natuurlijk moet je niet voor je uit gaan staren als je iets heel slecht in je eentje kan verwerken, maar ga even helemaal op in je favoriete tv-serie.

Ik moet eerlijk toegeven, ik ben slecht in dingen van me af zetten, vooral de eerste paar uur nadat ik iets gehoord/meegemaakt/gedaan heb. Zelfs mijn beste vriendinnen of vriendje kunnen dan iets aan mijn gedachten veranderen, het is iets wat in mijn hoofd zit en er nog even niet uit gaat. Ik ben een prater, kan mijn gevoelens goed verwoorden en vind het dan ook fijn om al mijn zorgen van me af te praten. En eigenlijk praat ik niet eens altijd met iemand, ik schrijf wel eens monologen en houd ze dan voor mezelf, zodat ik mijn gevoelens toch uitgesproken heb, zonder dat iemand daar last van heeft. Niet last hebben van dat zij er dan mee zitten, maar heel vaak vind ik het fijner om het zo te doen, omdat ik dan geen uitleg hoef te geven mocht iemand het niet helemaal begrijpen.

Met heftigere dingen praat ik wel altijd met mensen. Ik heb een aantal mensen met wie ik alles kan bespreken, en zij kunnen uiteraard ook alles bij mij kwijt. Ik merk, dat omdat ik zelf ook veel over mijn gevoelens praat, mensen sneller geneigd zijn me dingen te vertellen, wat ik heel fijn vind, omdat dat toch een soort vertrouwensgevoel geeft.

En, hoe zit het met jullie?
Liefs,
Elana

8 opmerkingen:

  1. Precies hetzelfde! Ik snap wat je bedoelt, heel mooi geschreven.
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer heel goed geschreven! Ik snap precies wat je bedoeld, maar het is ook zo lastig om eventjes tijd voor jezelf te kunnen nemen. Er wordt soms teveel gevraagd. Verder ook, die jongen zit over 2 jaar niet meer in je gedachten, haha! Daar moest ik toch wel even om lachen.. Ik ben nu zelf eindelijk een beetje over mijn ex-vriend heen na iets langer dan een half jaar.. Veel te lang over gepiekerd, but yea! Naderhand.... net wat je zegt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap het hoor! Heel mooi en goed geschreven Elana! :D xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel goed geschreven ik snap wat je bedoelt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi stukje en wel herkenbaar... schrijven helpt voor mij ook zeker wel. En gelukkig heb ook paar lieve vriendinnen waar dingen mee kan delen. Al ben ook iemand die soms dingen te lang voor zich zelf houd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geschreven, heel herkenbaar! Voor veel vrouwen wel denk ik. Ik kan soms dingen ook moeilijk van me afzetten maar tijd heelt alle wonden :-)

    PS: heb jij de ByBeautyBloggers.nl community al ontdekt? Neem nu snel een kijkje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven, ik begrijp totaal wat je bedoelt =)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Af en toe heb je die tijd voor jezelf gewoon even nodig. En iedereen verwerkt problemen of irritaties natuurlijk weer op hun eigen manier, maar een aantal van de manieren die je hierboven noemt, gebruik ik zelf ook vaak!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...