7 sep. 2012

Back to school, update.


Een geopend boek op tafel, twee rollen kaftpapier, schaar en plakband liggen er omheen. Mijn agenda, nog onbeklad, zonder herinneringen ligt open op mijn bureau. Mn vriendje zit wanhopig naar de stapel boeken te kijken, zich afvragend waar ik 9 natuurkundeboeken voor nodig zal hebben. Jep, we're back!
Even een getypt artikeltje tussen alle foto's door, haha.


6VWO. Eindelijk kan ik het zeggen, ik ga dit jaar eindexamen doen. Alles is opeens anders, de leraren doen anders, het voelt anders, de stapel boeken is opeens veel groter en de examentrainingen, bundels en reglementen vliegen om je oren. En dat op dag 1.
Ik vind het allemaal niet zo speciaal meer, ik hoop dat ik dit jaar met succes zal afronden en aan het eind mijn gymnasiumdiploma in ontvangst mag nemen. Maar iedereen doet zo opgefokt ineens, alle leraren gebruik het woord "examen" minstens 10 keer per les, als het niet meer is. De eerste staat zelfs al in mijn agenda, opgeschreven onder toeziend oog van mijn leraar latijn.

Maar naast al dit gedoe, wordt dit denk ik ook wel een heel leuk jaar. Ik zal 18 worden, mijn rijbewijs gaan halen, en ik werk net een weekje bij Vapiano, dus dat zal ook deel van mijn leven gaan worden. Mijn vrienden zijn er gelukkig ook nog steeds, ik ben heel gelukkig met mijn vriend en eigenlijk gaat alles verder goed. De laatste tijd is er wel heel wat op me af gekomen, maar ik ben hard op weg alles een plekje te geven, dus daar ga ik ook niet verder op in.

En, lieve, trouwe volgers, hoe gaat het met jullie?

Liefs,
Elana

21 opmerkingen:

  1. heel erg veel plezier en succes!
    met mij gaat alles goed, ik begin binnen een dik weekje aan de hoge school :) dat is ontzettend spannend, maar ik hoop dat het me lukt. liefs!x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel succes op school!
    Ik merk het ook bij de leraren. In 4vwo werd er heel weinig tot helemaal niet over het examen gepraat. Maar nu ik ben overgestapt naar 5havo zeggen ook mijn leraren het woord EXAMEN 10 keer per les en maken ze me al helemaal zenuwachtig. Vooral mijn engelsdocent met het mondelinge gedeelte...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit nu in havo 4, in een totaal nieuwe klas, wat nogal vermoeiend is..
    Veel succes dit jaar! ;)
    Liefs, Kiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Good luck dit jaar, maar vooral veel plezier!x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met je examenjaar, echt wel het leukste, maar ook meest stressvolle jaar van de middelbare school!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel succes dit jaar op school! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Succes op school dit jaar! Het is even hard doorzetten, maar weet waar je het voor doet :D

    Liefs,
    Marije

    www.marijeee.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, het laatste jaar! Je gaat het vast halen hoor (:
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. succes zeg! wat word dit een spanned jaar ik ben al blij dat ik eindelijk in 4vwo zit haha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik zit ook in mijn laatste jaar, en mijn agenda staat al vol met data voor examens en eindwerken. Ik wil zo snel mogelijk weg uit het middelbaar, maar echt enthousiast ben ik nu toch ook weer niet. :P

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel succes op school meid

    xxx

    www.sistersandsisters.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Reacties
    1. Haha, nee, ik ben niet zo'n ster in tekenen..

      Verwijderen
  13. Succes met je laatste jaartje middelbare! Ik vond vwo6 zo'n geweldig jaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...