28 sep. 2012

Iceland Excited!


Door prachtig landschap met geisers en gletsjers, op de rug van een trouwe IJslandse viervoeter, met ijsschoenen een gletsjer beklimmen, heerlijk zwemmen en chillen in de Blue lagoon, het noorderlicht bewonderen, ik droom er nu al over. Ik ben, zoals jullie weten, over naar 6VWO en mag hierdoor mee naar IJsland! Op school hebben we het er continue over, het contact met onze ijslollies is weer hersteld, de tickets betaald, en iedereen is bezig met inkopen, want je moet natuurlijk wel een paar super-fashionable bergschoenen hebben, om over de fleecetruien maar te zwijgen. Het is echt. Ik ga naar IJsland.




13 oktober. Dan zal het enige vliegtuig dat er vliegt naar Reykjavik niet alleen backpackers en bergtoeristen, maar ook 25 opgewonden Nederlandse zeventien- en achttienjarigen bevatten. We gaan met twee superenthousiaste leraren, die allebei al redelijk veel weten over het land en ons keer op keer weer superenthousiast weten te maken.
Voor die tijd hebben we nog een gezamenlijke wandeling van 16 kilometer door het Amsterdamse bos, want ja, je moet natuurlijk wel een beetje kunnen lopen op die bergschoenen. De groep is trouwens ook heel erg leuk, iedereen doet mee en iedereen is even enthousiast.
We zullen eerst vier dagen bij ons gastgezin doorbrengen, waarvan een weekend en twee schooldagen. Het weekend is vrij besteden, dus ik ben erg benieuwd wat er daarin gaat gebeuren. De twee schooldagen zullen we deels op onze "gastschool" en deels in de stad doorbrengen. Na die dagen nemen we afscheid van ons gastgezin en gaan we ( als enige van alle uitwisselingen, er zijn er namelijk nog meer.. ) alleen verder. Een tour door IJsland!


We gaan gletsjers beklimmen, walvissen spotten, de nacht bekijken, geisers zien uitbarsten en zoveel meer. IJsland schijnt een prachtig land te zijn, vol met verassingen en natuurverschijnsels. Ik ben zo blij dat ik deze uitwisseling gekozen heb :)
Sorry voor even dit blijheidsuitspattingsartikeltje, maar ik ben gewoon super-excited!

Hebben jullie wel eens een uitwisseling gedaan? Let me know!
Liefs,
Elana

Foto's: http://www.pxleyes.com/blog/2012/09/iceland-photography/ (wil je een piepkleinbeetje jaloers worden moet je hier zeker even kijken, wat een prachtige foto's. )

16 opmerkingen:

  1. wauw, supergaaf zeg! alvast veel plezier!
    ben benieuwd naar je reisverslag en foto's :)
    X'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf!
    Alvast superveel plezier gewenst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf dat je naar IJsland gaat! Dat lijkt met zo'n prachtig land, wauw.. Heel veel plezier gewenst alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit klinkt zo gaaf he! Ik ga binnenkort naar Ierland! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow zo intens onwijs geweldig leuk! Jalooers!
    Misschien kunnen we elkaar volgen?
    www.gowk.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Voor zo ver ik weet doet mijn school niet aan uitwisselingen echt heel jammer. Heel veel plezier alvast in Ierland.
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. omg have fun!! <3 ik heb nog nooit een uitwisseling gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, echt heel erg gaaf!
    Heel veel plezier :)


    Ik volg je nu via bloglovin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk voor je zeg! Ziet er prachtig uit die plaatjes, bijna onwerkelijk! Nog bedankt voor je leuke reactie op mijn blog! Ik volg je, liefs roos

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw prachtig! helaas geen uitwisseling :( xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf zeg! Mijn vader is vorig jaar met mijn broertje naar IJsland geweest in de herfstvakantie. Het schijnt er supermooi te zijn en de Blue Lagoon is echt heerlijk. :) Ben er zelf nog nooit geweest, lijkt me vooral erg koud, maar wel erg mooi.

    Alvast heel veel plezier!

    Liefs, Rosalinde

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...