30 apr. 2015

Feel the sunshine through the windows




Lieve bloglezers,
Ik ben lekker druk met het schoonmaken en opknappen van mijn nieuwe huisje, en het leek me daarom leuk een aantal artikels te wijden aan de inrichting ervan. Ik heb al een artikel gemaakt met home-inspiration, maar er is natuurlijk nog veel meer! Vandaag een belangrijk puntje, de raamdecoratie! Ik ben enorm gevoelig voor lichtverandering en word eigenlijk altijd wakker van het licht dat door mijn huidige gordijnen heen schijnt. Dit wil ik dus anders aanpakken; en daarover vandaag meer. Het moet er wel een beetje leuk uit blijven zien natuurlijk, dus ik vraag ook jouw mening!

 In mijn huidige kamer is mijn raam nogal een struikelblok. Er schijnt eigenlijk nooit zon doorheen, en doordat ik enkel glas heb wordt het daarom niet zo snel warm. Of beter gezegd; ik heb op dit moment mijn kacheltje aan staan omdat het anders ijskoud is in mijn kamertje. Verder hangen er 4 gordijnen voor. Twee keer twee over elkaar, waardoor het nog enigszins verduisterd wordt. Omdat het hout aan de bovenrand niet zo stevig is was het niet mogelijk een heel zwaar gordijn te kopen. Ik was dus genoodzaakt om wat lichtere stof te kiezen, die dus ook niet doorschijnt.

Maar nu; mijn nieuwe kamer beschikt over twee ramen ( ook enkel glas, maar wel de zon erop) en ik wil iets anders. Nou heeft VELUX een enorm aanbod online waar ik denk ik wel wat mee kan. Hieronder een paar voorbeelden, en ik hoor graag jouw mening!

Dit zijn de welbekende rolgordijnen. Basic, strak, maar ik vraag me af of het veel licht tegenhoudt. Nou kan ik natuurlijk de verduisterende versie nemen, maar ik vraag me heel erg af of dat dan nog mooi staat.. En hoe doe je dat als je je raam open wil?



Hierboven de vouwgordijnen. Ik vind het printje vooral erg leuk! Ik heb eigenlijk nog nooit een vouwgordijn gehad, maar vind het wel mooi staan in de kamer. 


Jaloezieën. Die heb ik zelf bij mijn ouders, en ze werken wat mij betreft best prettig. Ook als er stof op ligt kan je dat er zo afvegen, in plaats van dat je je hele gordijn moet gaan wassen. Ze houden prima wat licht tegen, maar zeker niet alles. Ik ben alleen bang dat het mijn kamer nogal wit maakt.. Lastig lastig..

Deze vind ik best bijzonder. Het heet 'energie comfort' en het schijnt de warmte binnen te houden door een aluminium laag erop. Verkrijgbaar in verschillende kleuren, waaronder lichtbeige, wat ik zelf erg mooi vind. Wat vinden jullie? Staat best leuk toch? En het houdt licht tegen van buiten, en zorgt dat ik geen eskimo zal worden in mijn nieuwe kamer!

Best nog iets waar je over na moet denken als je gaat verhuizen, en ik ben er nog niet helemaal uit. Wat voor raamdecoratie hebben jullie? Zijn jullie er tevreden over?

Liefs,
Elana


5 opmerkingen:

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...