4 apr. 2015

Studeren; hoe het niet moet.



Hey lieve bloglezers! Ongetwijfeld heb jij ook te maken met mensen waarvan je denkt "goh, misschien is het beter als je je mond even houdt" of juist,"Trek je mond nou eens open, jij hebt toch ook wel een mening?!". Ik studeer aan de Universiteit en kom dagelijks in contact met mensen die ik niet begrijp.  Benieuwd? Lees verder!



Bio-Farmaceutische wetenschappen. Als je een kort lontje hebt zou ik het maar vast afraden, want oh wat is dit grappig. "Bio-watte?", "jezus wat is dat", of "huh bestaat dat?" zijn vragen die regelmatig terug komen. Wat ik doe? Geneesmiddelenonderzoek. En nee, dan ga je niet bij het kruidvat op de pijnstillers afdeling werken.

Naast bovengenoemde groep heb ik ook de mensen op mijn studie die er wat van kunnen. Je hebt verschillende types, en ik zal ze even kort beschrijven:

1. De zeikerd. Klaagt. Heel. Veel. Over alles. En haalt dus precies niks. Zit ongeveer iedere week bij de studie-adviseur met op- en aanmerkingen, terwijl het beter zou zijn in deze tijd eens te gaan studeren.

2. De stille slimmerik. Weet alles, bereidt werkgroepen tot in de puntjes voor en op het moment suprême waarop iedereen denkt "nou komt het", houdt hij zijn mond, want de persoon in kwestie houdt niet zo van praten in het openbaar.

3. De "Ik ga het volgende blok écht naar college komen"-optimist. Zoals je misschien begrijpt zijn deze best vermoeiend. Komen nooit en als puntje bij paaltje komt dan vragen ze op Facebook of iemand een samenvatting heeft gemaakt. So classy.


4. De betweter. Geeft altijd overal antwoord op ( terwijl het 8 van de 10 keer niet is wat er bedoeld wordt ) en staan na het college met een rijtje vragen/opmerkingen/verbeteringen bij de professor.

5. De Facebook-stalker. Wij hebben met ons hele studiejaar (ongeveer 160 man nog) een Facebook groep waar data uitgewisseld kan worden en af en toe wat vragen van oefententamens besproken worden. Facebook-stalkers gaan altijd uiterst slim te werk. Ofwel melden ze dat er cijfers op Usis staan (waar je gewoon mail van krijgt..) ofwel posten ze een oefententamen ( ook te vinden op de website van de studievereniging ) of ze vragen iets wat letterlijk in een dia staat. Deze mensen hebben het ook niet helemaal begrepen geloof ik.

6. De Netflixer. Deze persoon zit wel bij college; maar kijk dan een aflevering van gossip girl (ja, die zijn er echt), Game of thrones of een andere serie die echt in de verste verte niks te maken heeft met het vak waar we mee bezig zijn.

Verder zijn er natuurlijk ook nog mensen die wel gewoon goed meedoen en hard werken ( en mensen die af en toe praten of op hun telefoon zitten te staren, maar ik zit altijd vooraan dus daar heb ik nooit last van ) en worden we ook wel gezien als een geïnteresseerde groep studenten. Vooral dit jaar merk ik dat ik er wat harder aan moet trekken dan eerder en als ik achteraan ga zitten dan let ik gewoon niet op. Bovendien vind ik de vakken van dit jaar erg interessant en wil ik alles graag met goed gevolg afronden.

Hoe zit dit bij jullie? Ook wel eens mensen die je het liefst achter de muren van je klas/collegezaal wil plakken?

Liefs,
Elana



5 opmerkingen:

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...